بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

بحران در اداره راه و شهرسازی اهواز؛ تعلل‌ های بی‌ پایان و مدیریت سلیقه‌ ای در مسیر نابودی حقوق شهروندان

یکی از بزرگ ترین مشکلات اداره راه و شهرسازی اهواز، برخوردهای سلیقه ای و خودسرانه برخی از مسئولان است که نه بر اساس قانون، بلکه بر اساس تمایلات شخصی و روابط درونی صورت می گیرد.

بحران در اداره راه و شهرسازی اهواز؛ تعلل‌ های بی‌ پایان و مدیریت سلیقه‌ ای در مسیر نابودی حقوق شهروندان
تین نیوز |

عملکرد اداره راه و شهرسازی استان خوزستان، به ویژه دفتر اهواز، در ماه های اخیر به یکی از نمونه های بارز ناکارآمدی سیستم های اداری در کشور تبدیل شده است. روند بی نهایت طولانی و پیچیده پرونده ها، نه تنها مراجعان را به ستوه آورده، بلکه عملا حقوق شهروندان را زیر پا گذاشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راوی جنوب، در شرایطی که بسیاری از مردم با مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، این انتظار که حداقل ادارات دولتی خدمات خود را به موقع و به شکل منصفانه ارائه دهند، تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است.

یکی از بزرگ ترین مشکلات اداره راه و شهرسازی اهواز، برخوردهای سلیقه ای و خودسرانه برخی از مسئولان است که نه بر اساس قانون، بلکه بر اساس تمایلات شخصی و روابط درونی صورت می گیرد. رئیس اداره اهواز، به جای اینکه به وظیفه اصلی خود در جهت تسهیل و تسریع امور مردم بپردازد، به نظر می رسد یا نسبت به مشکلات بی اعتناست یا خود یکی از عوامل تعلل و تأخیرهای بی پایان است. بسیاری از مراجعان با این احساس مواجه اند که پیگیری پرونده هایشان به یک بازی بی پایان تبدیل شده، جایی که هیچ کس پاسخگو نیست و هر روز با یک بهانه جدید روبرو می شوند.

این وضعیت نه تنها نشانه ضعف مدیریتی و ناتوانی در اجرای قوانین است، بلکه بی اعتنایی آشکار به حقوق اساسی مردم تلقی می شود. اداراتی که باید ستون های خدمت رسانی به جامعه باشند، به مراکز ایجاد مشکل و دردسر تبدیل شده اند. رئیس اداره اهواز و مجموعه مدیریتی اش باید به طور جدی مورد بازخواست قرار گیرند و اگر توانایی اصلاح امور را ندارند، جای خود را به افرادی دهند که مسئولیت پذیری و خدمت به مردم را در اولویت قرار می دهند.


 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: راوی جنوب
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جاوید

    متنی که اصلا معلوم نیست خطاب به کیه و مشکل چیه. فقط ناله. خیلی زیاد دیدم مردم وقتی میرن به ادارات حتی نمیدونن چه درخواستی باید بدن و با کی کار دارن.