بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
با هدف ساده‌سازی تبادل اطلاعات در تجارت:

◄ بنادر ابوظبی دیجیتالی شدند

این پلتفرم صادرکنندگان، واردکنندگان، خطوط حمل‌ونقل و سازمان‌های دولتی را در یک نقطه و در زمان واقعی به هم متصل می‌کند. این امکان حتی از طریق تلفن همراه نیز قابل‌دسترسی است.

بنادر ابوظبی دیجیتالی شدند
تین نیوز

بندر ابوظبی پلتفرمی را با هدف دیجیتالی کردن تجارت و ساده‌سازی تبادل اطلاعات افتتاح کرد.

به گزارش تین نیوز و به نقل از worldmaritimenews به گفته اپراتور این بندر، این پلتفرم صادرکنندگان، واردکنندگان، خطوط حمل‌ونقل و سازمان‌های دولتی را در یک نقطه و در زمان واقعی به هم متصل می‌کند. این امکان حتی از طریق تلفن همراه نیز قابل‌دسترسی است. 

این سیستم، عملیات حمل‌ونقل و تدارکاتی در بندرها، فرودگاه‌ها و شبکه‌های راه‌آهن را تضمین می‌کند. این سیستم‌عامل به پلتفرم‌های ارتباطی گسترده‌تر جهانی نیز متصل است و به‌عنوان یک نیروی محرکه برای توسعه و تجارت در امارات در نظر گرفته شده است. همچنین این کار یک گام مهم در تحقق برنامه اقتصادی ٢٠٤٠ ابوظبی است. 

این پلتفرم از سرویس "Track & Trace" استفاده می‌کند و در حال حاضر به 10 بندر در آسیا و اروپا متصل است و به مشتریان اجازه می‌دهد تا مسیرهای خود را قبل از خروج از  مبدأ ردیابی کنند. 

سلطان احمد الجبر، وزیر امور خارجه و رئیس بخش بندر ابوظبی، گفت: بنادر دبی در حال سرمایه‌گذاری در بخش فناورى هستند تا این بندرها را به عصر دیجیتال برسانند. ایجاد این شبکه نشان‌دهنده تعهد ما نسبت توسعه اقتصادی ابوظبی و ترویج یک فرهنگ اقتصادی دانش‌بنیان است که با ایجاد سیستم‌های هوشمند و دولت الکترونیک، تجارت را تسهیل می‌کند. 

کاپیتان محمد جوما الشمیسی، مدیرعامل شرکت ابوظبی نیز گفت: علاقه‌ای که کشورهای توسعه‌یافته به این سیستم دارند به دلیل نقش حیاتی آن در پیشبرد رشد اقتصادی، به حداکثر رساندن درآمد و کاهش هزینه‌های عملیاتی است.

Maqta Gateway دارای بیش از 100 نوع خدمات است که سهولت ثبت و پرداخت، خدمات کانتینری، خدمات حمل بار عمومی و خدمات کشتی کروز را شامل می‌شود. تاکنون، بیش از 35 شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل، ازجمله شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل جهانی از این دروازه الکترونیک استفاده کرده‌اند. در سال ٢٠١٦ و در اجرای آزمایشی،  این سیستم ٣ میلیون و ٦٠٠ هزار تراکنش دیجیتال را ثبت کرد.

امارات در یک برنامه جاه‌طلبانه قصد دارد تا سال ٢٠١٩ محموله‌های زمینی و هوایی و تا سال ٢٠٢٠ همه شبکه‌های بندری خود را ادغام کند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.