◄ بنادر ابوظبی دیجیتالی شدند
این پلتفرم صادرکنندگان، واردکنندگان، خطوط حملونقل و سازمانهای دولتی را در یک نقطه و در زمان واقعی به هم متصل میکند. این امکان حتی از طریق تلفن همراه نیز قابلدسترسی است.
بندر ابوظبی پلتفرمی را با هدف دیجیتالی کردن تجارت و سادهسازی تبادل اطلاعات افتتاح کرد.
به گزارش تین نیوز و به نقل از worldmaritimenews به گفته اپراتور این بندر، این پلتفرم صادرکنندگان، واردکنندگان، خطوط حملونقل و سازمانهای دولتی را در یک نقطه و در زمان واقعی به هم متصل میکند. این امکان حتی از طریق تلفن همراه نیز قابلدسترسی است.
این سیستم، عملیات حملونقل و تدارکاتی در بندرها، فرودگاهها و شبکههای راهآهن را تضمین میکند. این سیستمعامل به پلتفرمهای ارتباطی گستردهتر جهانی نیز متصل است و بهعنوان یک نیروی محرکه برای توسعه و تجارت در امارات در نظر گرفته شده است. همچنین این کار یک گام مهم در تحقق برنامه اقتصادی ٢٠٤٠ ابوظبی است.
این پلتفرم از سرویس "Track & Trace" استفاده میکند و در حال حاضر به 10 بندر در آسیا و اروپا متصل است و به مشتریان اجازه میدهد تا مسیرهای خود را قبل از خروج از مبدأ ردیابی کنند.
سلطان احمد الجبر، وزیر امور خارجه و رئیس بخش بندر ابوظبی، گفت: بنادر دبی در حال سرمایهگذاری در بخش فناورى هستند تا این بندرها را به عصر دیجیتال برسانند. ایجاد این شبکه نشاندهنده تعهد ما نسبت توسعه اقتصادی ابوظبی و ترویج یک فرهنگ اقتصادی دانشبنیان است که با ایجاد سیستمهای هوشمند و دولت الکترونیک، تجارت را تسهیل میکند.
کاپیتان محمد جوما الشمیسی، مدیرعامل شرکت ابوظبی نیز گفت: علاقهای که کشورهای توسعهیافته به این سیستم دارند به دلیل نقش حیاتی آن در پیشبرد رشد اقتصادی، به حداکثر رساندن درآمد و کاهش هزینههای عملیاتی است.
Maqta Gateway دارای بیش از 100 نوع خدمات است که سهولت ثبت و پرداخت، خدمات کانتینری، خدمات حمل بار عمومی و خدمات کشتی کروز را شامل میشود. تاکنون، بیش از 35 شرکت بینالمللی حملونقل، ازجمله شرکتهای بزرگ حملونقل جهانی از این دروازه الکترونیک استفاده کردهاند. در سال ٢٠١٦ و در اجرای آزمایشی، این سیستم ٣ میلیون و ٦٠٠ هزار تراکنش دیجیتال را ثبت کرد.
امارات در یک برنامه جاهطلبانه قصد دارد تا سال ٢٠١٩ محمولههای زمینی و هوایی و تا سال ٢٠٢٠ همه شبکههای بندری خود را ادغام کند.