◄ صنعتی که در خلیج فارس و دریای عمان فراموش شده است
سالانه بیش از 30 هزار شناور در خلیج فارس تردد میکنند که بخش زیادی از آنها نیاز به تعمیرات دارند.
![صنعتی که در خلیج فارس و دریای عمان فراموش شده است](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/Fxjlep60KZ3L/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLBe5XTvOp35J/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1+%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C.jpg)
یک کارشناس حملونقل معتقد است صنعت تعمیر و نگهداری شناورها در خلیج فارس و دریای عمان مغفول مانده است.
به گزارش تیننیوز، رضا مرادی این مطلب را در گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی» نوشت و افزود: سالانه بیش از 30 هزار شناور در خلیج فارس تردد میکنند که بخش زیادی از آنها نیاز به امور مربوط به تعمیرات دارند.
وی گفت: این ظرفیت بالای درآمدزایی در آبهای جنوبی کشور نهفته است، اما با این حال بهنظر میرسد یا اهمیت این منبع درآمد هنوز برای مسئولان و فعالان این بخش آشکار نشده یا زیرساختهای لازم برای به دست آمدن این درآمد در کشور وجود ندارد.
این کارشناس خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش صندوق توسعه صنایع دریایی درباره وضعیت تعمیرات کشتی در دنیا (گزارش سال93) سنگاپور، چین، امارات و بحرین مراکز اصلی و قدرتمند تعمیرات کشتی و انواع شناورها در دنیا هستند.
به گزارش تیننیوز، او اظهار کرد: بهعنوان نمونه یک شرکت اماراتی در سال 2012 از طریق تعمیر شناورها بیش از 235 میلیون دلار درآمد کسب نموده است.
وی گفت: در تمام دنیا با ایجاد کارخانههای تعمیر و تجهیز کشتیها علاوه بر رفع نیاز کشتیهای خود، با تعمیر سایر کشتیهای عبوری درآمد خوبی را نصیب کشورشان میکنند.
این کارشناس افزود: هر کشتی باید هر 5.2 سال یکبار تعمیر شود، اگر تنها کشتیهای ایرانی را در نظر بگیریم ماهانه بیش از 1/5میلیون دلار درآمد نصیب شرکتهای تعمیراتی میشود.
مرادی با بیاناینکه علاوه براین مبلغ از خدمات جانبی کشتیها نیز سالی 30تا40 میلیون دلار درآمد کسب خواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر با وجود انواع شناورهای موجود با کاربریهای متفاوت در خلیج فارس و دریای عمان میطلبد تا از این صنعت مورد نیاز اقتصاد دریایی بیش از پیش جهت جلوگیری از ارز و ایجاد درآمدزایی و اشتغال زایی استفاده شود.
تصمیم گیرهای اقتصادی کشور باید بجنبند این خبررا به سمع ونظر انها برسانید