بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
یک کارشناس حمل‌ونقل:

◄ صنعتی که در خلیج فارس و دریای عمان فراموش شده است

سالانه بیش از 30 هزار شناور در خلیج فارس تردد می‌کنند که بخش زیادی از آنها نیاز به تعمیرات دارند.

صنعتی که در خلیج فارس و دریای عمان فراموش شده است
تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است صنعت تعمیر و نگهداری شناورها در خلیج‌ فارس و دریای عمان مغفول مانده است.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی این مطلب را در گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی» نوشت و افزود:  سالانه بیش از 30 هزار شناور در خلیج فارس تردد می‌کنند که بخش زیادی از آنها نیاز به امور مربوط به تعمیرات دارند.

وی گفت: این ظرفیت بالای درآمدزایی در آب‌های جنوبی کشور نهفته است، اما با این‌ حال به‌نظر می‌رسد یا اهمیت این منبع درآمد هنوز برای مسئولان و فعالان این بخش آشکار نشده یا زیرساخت‌های لازم برای به دست آمدن  این درآمد در کشور وجود ندارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش صندوق توسعه صنایع دریایی درباره وضعیت تعمیرات کشتی در دنیا (گزارش سال93) سنگاپور، چین، امارات و بحرین مراکز اصلی و قدرتمند تعمیرات کشتی و انواع شناورها در دنیا هستند.

به گزارش تین‌نیوز، او اظهار کرد: به‌عنوان نمونه یک شرکت اماراتی در سال 2012 از طریق تعمیر شناورها بیش از 235 میلیون دلار درآمد کسب نموده است.

وی گفت: در تمام دنیا با ایجاد کارخانه‌های تعمیر و تجهیز کشتی‌ها علاوه بر رفع نیاز کشتی‌های خود، با تعمیر سایر کشتی‌های عبوری درآمد خوبی را نصیب کشورشان می‌کنند.

این کارشناس افزود: هر کشتی باید هر 5.2 سال یکبار تعمیر شود، اگر تنها کشتی‌های ایرانی را در نظر بگیریم ماهانه بیش از 1/5میلیون دلار درآمد نصیب شرکت‌های تعمیراتی می‌شود.

مرادی با بیان‌این‌که علاوه براین مبلغ از خدمات جانبی کشتی‌ها نیز سالی 30تا40 میلیون دلار درآمد کسب خواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر با وجود انواع شناورهای موجود با کاربری‌های متفاوت در خلیج فارس و دریای عمان می‌طلبد تا از این صنعت مورد نیاز اقتصاد دریایی بیش از پیش جهت جلوگیری از ارز و ایجاد درآمدزایی و اشتغال زایی استفاده شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    تصمیم گیرهای اقتصادی کشور باید بجنبند این خبررا به سمع ونظر انها برسانید