بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ ردپای اسکانیا در مجلس

◄ ردپای اسکانیا در مجلس

تین نیوز | کمیسیون اصل 90 مجلس امروز با دعوت از رئیس سازمان ملی استاندارد و راهور ناجا شکایت از شرکت عقاب افشان، تولیدکننده اتوبوس های اسکانیا را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش تین نیوز، امروز یکشنبه مورخ 31 فروردین، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از مسؤولان سازمان ملي استاندارد ايران و راهور ناجا پيرامون شكوائيه شركت توليدي و صنعتي عقاب افشان دعوت به عمل آورده است.

گفتنی است اتوبوس های اسکانیا در ایام نوروز و پس از آن نیز دچار سانحه منجر به آتش سوزی شده اند.

اواخر سال گذشته پس از توقف شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا به دلیل آتش‌سوزی‌های مکرر، شرکت عقاب افشان شکایتی را از پلیس راهور تقدیم کمیسیون اصل 90 مجلس کرد که نهایتا افضلی فرد، سخنگوی این کمیسیون 26 اسفند ماه از مهلت یک ماهه به شرکت عقاب افشان برای رفع معایب اتوبوس‌های خود خبر داد و گفت: در این راستا پلیس راهور ناجا نیز از 24 اسفند ماه نسبت به شماره‌گذاری مجدد این اتوبوس‌ها اقدام می‌کند.

همچنین اسکندر مومنی فرمانده راهور ناجا در این خصوص گفت: خوشبختانه کمیسیون اصل 90 به منظور اجرای قانون و حفظ سلامت مردم، مهلت یک ماهه به شرکت خودروساز اسکانیا داده است تا این خودروساز ملزم به رفع ایرادات خودروی خود شود و این شرکت باید تمام خودروهای خود را با نظر پلیس فراخوان و نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

کمتر از 12 روز به پایان مهلت شرکت اسکانیا برای رفع نقص این اتوبوس‌ها باقی مانده بودکه صبح یکشنبه 24 فروردین، آتش‌سوزی سه دستگاه اتوبوس اسکانیا در محورهای مختلف کشور در صدر اخبار قرار گرفت.

نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد نیز با اشاره به سانحه آتش سوزی در پی برخورد دو اتوبوس اسکانیا در روز 24 فروردین تصریح کرد: اگر علل حوادث به وقوع پیوسته برای اتوبوس‌های اسکانیا مشخص نشود و شرکت تولیدی این اتوبوس اقداماتی برای رفع مشکل انجام ندهد، با هماهنگی وزارت صنعت قصد داریم تا مدتی تولید این اتوبوس را متوقف کنیم.

در پایان باید توجه داشت که حوادث اسکانیا مکررا ادامه داشته و شرکت عقاب افشان نتوانسته مشکلات آن را برطرف کند و حال که کمیسیون اصل 90، یک بار فرمان پلیس را به خاطر شکایت شرکت عقاب افشان لغو کرد، آیا این بار نیز همین اتفاق رخ خواهد داد یا اینکه برای همیشه پرونده آن بسته خواهد شد؟

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.