بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ استاندارد‌ طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود

در بیست و چهارمین نشست شورای‌ مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور که با حضور مهرداد تقی‌زاده دبیر شورا، اعضا و نمایندگان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، براین موضوع که رعایت استاندارد‌های ساخت طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود، تأکید شد.

 استاندارد‌ طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود
تین نیوز

در بیست و چهارمین نشست شورای‌ مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور که با حضور مهرداد تقی‌زاده دبیر شورا، اعضا و نمایندگان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بر این موضوع که رعایت استاندارد‌های ساخت طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود، تأکید شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این نشست سه موضوع تصمیم‌گیری در مورد طرح‌ پیشنهادی ساماندهی پایانه‌های مرزی سرخس، ارائه گزارش برنامه عملیاتی بهبود عملکرد ریلی مرز اینچه‌برون و تصمیم‌گیری در مورد طرح جامع پایانه مرزی شمتیغ موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه طرح‌ پیشنهادی ساماندهی پایانه‌ مرزی سرخس از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه و پس از بحث و بررسی مورد تائید اعضا قرار گرفت.

سپس برنامه عملیاتی بهبود عملکرد ریلی مرز اینچه‌برون از سوی نماینده شرکت راه‌آهن در جلسه ارائه شد و معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان دبیر شورا درخصوص آن گفت: انتظار می‌رود شرکت راه‌آهن با توجه به تصویب منطقه اینچه‌برون به‌عنوان یک مرکز لجستیک جدای از جذب سرمایه‌گذاری‌ها با همکاری و مشارکت بخش‌خصوصی، ‌فعالیت و تحرک در این منطقه ایجاد کند.

در ادامه موضوع طرح جامع پایانه مرزی شمتیغ موردبحث و بررسی قرار گرفت و مطرح شد که ایرادی بر دورتر بودن محل جانمایی مکان ایستگاه تبادلی شمتیغ وارد نیست.

مهرداد تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل و دبیر شورای مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت راه‌آهن تحویل‌گیرنده پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل است، ازاین‌رو قابلیت بهره‌برداری از پروژه‌های زیربنایی ریلی در بدو تحویل از اهمیت بالایی برخوردار است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نباید رعایت استاندارد‌های ساخت و توسعه طرح‌های زیربنایی فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود؛ زیرا این مسئله باعث بروز اشکالات و هزینه‌های مضاعف می‌شود و قطعاً نظر جناب وزیر هم تأکید براین موضوع است.

او خاطرنشان کرد: مسائل فنی مربوط به خطوط عبوری از پایانه مرزی ریلی شمتیغ، پس‌ازاینکه از سوی شرکت راه‌آهن تائید شد در جلسات بعدی شورا موردبررسی مجدد و تائید نهایی قرار خواهد گرفت.

بابک احمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: امتداد پروژه راه‌آهن خواف-هرات در خاک افغانستان نیز از سوی شرکت‌های ایرانی انجام خواهد شد ازاین‌رو یکپارچگی و رعایت استانداردها به نفع مجموعه ریلی ایران است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.