بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ استاندارد‌ طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود

در بیست و چهارمین نشست شورای‌ مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور که با حضور مهرداد تقی‌زاده دبیر شورا، اعضا و نمایندگان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، براین موضوع که رعایت استاندارد‌های ساخت طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود، تأکید شد.

 استاندارد‌ طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود
تین نیوز |

در بیست و چهارمین نشست شورای‌ مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور که با حضور مهرداد تقی‌زاده دبیر شورا، اعضا و نمایندگان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بر این موضوع که رعایت استاندارد‌های ساخت طرح‌های زیربنایی نباید فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود، تأکید شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این نشست سه موضوع تصمیم‌گیری در مورد طرح‌ پیشنهادی ساماندهی پایانه‌های مرزی سرخس، ارائه گزارش برنامه عملیاتی بهبود عملکرد ریلی مرز اینچه‌برون و تصمیم‌گیری در مورد طرح جامع پایانه مرزی شمتیغ موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه طرح‌ پیشنهادی ساماندهی پایانه‌ مرزی سرخس از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه و پس از بحث و بررسی مورد تائید اعضا قرار گرفت.

سپس برنامه عملیاتی بهبود عملکرد ریلی مرز اینچه‌برون از سوی نماینده شرکت راه‌آهن در جلسه ارائه شد و معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان دبیر شورا درخصوص آن گفت: انتظار می‌رود شرکت راه‌آهن با توجه به تصویب منطقه اینچه‌برون به‌عنوان یک مرکز لجستیک جدای از جذب سرمایه‌گذاری‌ها با همکاری و مشارکت بخش‌خصوصی، ‌فعالیت و تحرک در این منطقه ایجاد کند.

در ادامه موضوع طرح جامع پایانه مرزی شمتیغ موردبحث و بررسی قرار گرفت و مطرح شد که ایرادی بر دورتر بودن محل جانمایی مکان ایستگاه تبادلی شمتیغ وارد نیست.

مهرداد تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل و دبیر شورای مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت راه‌آهن تحویل‌گیرنده پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل است، ازاین‌رو قابلیت بهره‌برداری از پروژه‌های زیربنایی ریلی در بدو تحویل از اهمیت بالایی برخوردار است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نباید رعایت استاندارد‌های ساخت و توسعه طرح‌های زیربنایی فدای وعده‌های افتتاح پروژه شود؛ زیرا این مسئله باعث بروز اشکالات و هزینه‌های مضاعف می‌شود و قطعاً نظر جناب وزیر هم تأکید براین موضوع است.

او خاطرنشان کرد: مسائل فنی مربوط به خطوط عبوری از پایانه مرزی ریلی شمتیغ، پس‌ازاینکه از سوی شرکت راه‌آهن تائید شد در جلسات بعدی شورا موردبررسی مجدد و تائید نهایی قرار خواهد گرفت.

بابک احمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: امتداد پروژه راه‌آهن خواف-هرات در خاک افغانستان نیز از سوی شرکت‌های ایرانی انجام خواهد شد ازاین‌رو یکپارچگی و رعایت استانداردها به نفع مجموعه ریلی ایران است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.