راستاد:روابط عمومی برای اشاعه فرهنگ دریایی باید پیشتاز وطلایه دار باشد
مهندس راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی با مسئولین روابط عمومی این سازمان دیدار کرد.
مهندس راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی با مسئولین روابط عمومی این سازمان دیدار کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مسئولین روابط عمومی این سازمان در ستاد و استان ها دیدار کرد و نکاتی را بیان کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست گفت: در اهمیت روابط عمومی برای سازمان ها تردیدی وجود ندارد، خصوصا برای سازمان هایی مانند سازمان بنادر و دریانوردی که علی رغم ظرفیت های فوق العاده کشور، از نظر اشاعه فرهنگ دریایی دچار ضعف هستیم و آحاد جامعه و بخش قابل توجهی از ساحل نشینان با ظرفیت های موجود در بخش دریا آشنا نیستند.
بر این اساس روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع حاکمیتی دریایی کشور علاوه بر ارتباط با مخاطب درونی و بیرونی و معرفی مناسب، لازم است برای اشاعه فرهنگ دریایی نیز پیشتاز و طلایه دار ارگان های دریایی کشور باشد. بنابراین ما انتظار وافری از همکاران روابط عمومی برای معرفی مناسب سازمان داریم.
وی افزود: ما به توسعه روابط با مخاطبین درونی و بیرونی و آحاد جامعه احتیاج داریم. این کار نیازمند برنامه ریزی است و شما با توجه به کوله بار تجربه که در حوزه روابط عمومی دارید به خوبی می توانید این مساله را مدیریت کنید و ابزار را هم باید طوری مدیریت کنیم که دچار کمبود نباشیم.
محمد راستاد گفت: هر هفته در نشست شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی در حضور مقام عالی وزارت، مدیرکل روابط عمومی وزیر گزارش کاملی پیرامون کمیت و کیفیت اخباری که از حوزه های مختلف وزارتخانه منعکس شده ارائه می دهد و سهم رسانه ها و ادارات کل و سازمان های تابعه به صورت کمی و دقیق اعلام می گردد.
وی ادامه داد: نکته مثبت این است که از بین ادارات کل تابعه وزارت راه بالاترین میزان اطلاع رسانی را ادارات بنادر و دریانوردی استان ها دارند. یعنی در سطع استانی عملکرد ما از نظر اطلاع رسانی و اخبار مناسب است. البته نباید فکر کنیم که کافی است و حق دریا در زمینه اطلاع رسانی بیشتر از این میزان است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید تلاش کنیم متناسب با جایگاه واقعی بخش دریا، سازمان بنادر و دریانوردی را بهتر و بیشتر معرفی کنیم و برای این منظور لازم است از ابزار های نوین روابط عمومی نیز بهره ببریم و امیدواریم همکاران گرامی نیز با انگیزه و روحیه در این حوزه ایفای نقش کنند. بنده شخصا به این حوزه بسیار اهمیت می دهم و توجه دارم که همکاران عزیز در ستاد و بنادر به چه صورت این ماموریت را به پیش می برند و توقعمان هم بالا است.
وی افزود: استنباط من این است که همکاران روابط عمومی همگی تعصب سازمانی دارند و فعال و علاقه مند به سازمان هستند و احساس مسئولیت دارند و انشا الله بتوانیم از این مهمترین سرمایه که منابع انسانی روابط عمومی است، استفاده بهینه ببریم و سازمان را آن طور که شایسته است معرفی کنیم. امیدوارم بر درخشش روابط عمومی روز به روز افزوده شود.