بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
دقایقی پیش انجام شد:

◄ امضای قرارداد ترمینال تمام‌مکانیزه مواد معدنی در سازمان بنادر

قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار دقایقی پیش به امضا رسید.

امضای قرارداد ترمینال تمام‌مکانیزه مواد معدنی در سازمان بنادر
تین نیوز

قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار امضاء شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار  دقایقی پیش به امضای مدیرکل بندر چابهار و مدیرعامل گروه توسعه تجارت زندگی رسید.

این مراسم با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مهدی کرباسیان؛ مدیرعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در حال برگزاری است.

بهره‌برداری از پایانه بندر چابهار توسط شرکت هندی از اواسط تیر ماه امسال

در این مراسم حمید راستاد مدیرعامل سازمان بنادر اظهار کرد: در راستای سیاست‌های توسعه دریامحور در سواحل مکران،‌ آذرماه سال قبل فاز یک توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بهره‌برداری شد و ظرفیت از 2.5 میلیون تن در این بندر به 8 میلیون تن رسید. 

وی ادامه داد: بندر شهید بهشتی چابهار باید به سمت بنادر نسل سوم سوق یابد، یعنی صرفاً بندری برای تخلیه و بارگیری نباشد، بلکه لجستیک، تولید و ارزش افزوده در آن داشته باشد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر چابهار پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری هندی‌ها را داریم، شرکت IPGL هندوستان سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری برای تامین تجهیزات بندری و بهره‌برداری تحت قراردادهای BOT به مدت 10 سال خواهد داشت. 

وی افزود: براساس توافق با IPGL بهره‌برداری موقت از پایانه بندر چابهار تا اواسط تیر ماه توسط این شرکت هندی انجام می‌شود. 

راستاد اضافه کرد: 400 هکتار اراضی در پس کرانه بندر شهید بهشتی چابهار تملک کرده‌ایم تا چابهار حلقه مهم اقتصادی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به آسیای میانه و افغانستان باشد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تا پایان فاز چهارم بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت این بندر به 77 میلیون تن در سال می‌رسد

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.