پاسخ سازمان راهداری به گزارش کاهش تعداد عرضه بلیت
معاون حمل و نقل سازمان راهداری با اشاره به گزارشات و اعتراضات واصله مبنی بر کاهش تعداد و بازه زمانی عرضه بلیت در سایتها و سکوهای فروش بلیت، گفت: نظارت بر عرضه بلیت سفرهای تابستانی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای شدت میگیرد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری با اشاره به گزارشات و اعتراضات واصله مبنی بر کاهش تعداد و بازه زمانی عرضه بلیت در سایتها و سکوهای فروش بلیت، گفت: نظارت بر عرضه بلیت سفرهای تابستانی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای شدت میگیرد.
به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به گزارشات و اعتراضات مسافران از کاهش تعداد و بازه زمانی عرضه بلیط افزود: مقرر است بر عملکرد همه شرکت های حمل و نقل مسافر تا پایان سفرهای تابستانی در قالب طرح ویژه توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای نظارت موثر انجام شود.
وی با اشاره به تمهیدات پیشبینی شده در این زمینه، گفت: مقرر شده شرکتهای حمل و نقل مسافر دست کم ۸۰ درصد ظرفیت سرویسهای اتوبوسی خود در مسیرهای برون استانی را از طریق سایتها، آپهای اینترنتی و موبایلی طرف قرارداد شرکتهای حمل و نقل مسافری به فروش برسانند و بقیه را در قالب فروش حضوری عرضه کنند.
شهرکی ادامه داد: شرکتهای حمل و نقل مسافری باید بازه زمانی ۱۵ روزه ارائه سرویس برای پیش فروش بلیت ها در سامانههای فوق را رعایت کنند، همچنین این شرکتها با بهرهمندی از همه ناوگان در اختیار، باید به برقراری سرویسهای فوق العاده برای مقاصد با تقاضای بالا اقدام کنند.
وی تاکید کرد: ضروری است تمهیدات پیشگیرانه مانند بررسی میزان استفاده از سرویسهای دربستی، کنترل و نظارت سیستمی با بهرهمندی از سامانه داده کاوی به استناد اطلاعات ثبتی دوربین های کنترلی و سیستم کنترل صورت وضعیت به طور جدی در دستور کار ادارات کل استانی قرار گیرد و در موارد احراز عدم رعایت موضوعات اشاره شده توسط شرکت ها، مراتب رسیدگی و تذکرات و اقدامات لازم در چارچوب ضوابط اعمال شود.