بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

خروج ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار زائر از مرزهای اربعینی کشور

سازمان راهداری اعلام کرد: از آغاز سفرهای اربعین حسینی تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه، ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۳۲۰ زائر از مرزهای اربعینی وارد کشور عراق شده و ۷۹۲ هزار و ۶۳۹ زائر نیز در سفرهای بازگشت، وارد مرزهای کشورمان شده‌اند.

خروج ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار زائر از مرزهای اربعینی کشور
تین نیوز

سازمان راهداری اعلام کرد: از آغاز سفرهای اربعین حسینی تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه، ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۳۲۰ زائر از مرزهای اربعینی وارد کشور عراق شده و ۷۹۲ هزار و ۶۳۹ زائر نیز در سفرهای بازگشت، وارد مرزهای کشورمان شده اند.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راه های کشور، از مجموع زائرانی که تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه از مرزهای شش گانه اربعینی وارد کشور عراق شده اند، ۹۴ درصد زائران ایرانی و ۶ درصد نیز زائران غیر ایرانی بوده اند.

پایانه مرزی مهران با انتقال ۵۱ درصد زائران ایرانی همچنان انتخاب نخست مردم برای خروج از کشور است و پس از آن مرزهای شلمچه با ۲۵ درصد، خسروی با ۱۵ درصد، چذابه با ۷ درصد، تمرچین و باشماق هر کدام با یک درصد مرزهای مبادی سفر هستند.

این گزارش حاکی است، مرز شلمچه با سهم ۴۱ درصدی اولویت نخست زائران غیر ایرانی برای ورود به کشور عراق است و مرزهای مهران با ۲۰ درصد، چذابه با ۱۳ درصد، تمرچین با ۱۲ درصد، باشماق با ۱۱ درصد و خسروی نیز با ۳ درصد دیگر مرزهای منتخب زائران غیر ایرانی برای خروج از کشورمان بوده اند.

از سویی تا پایان روز گذشته ۷۹۲ هزار و ۶۳۹ زائر ایرانی و غیر ایرانی در مسیر بازگشت از مرزهای اربعینی وارد کشورمان شده اند که از این تعداد ۹۲ درصد زائران ایرانی و ۸ درصد نیز غیر ایرانی بوده اند.

بر پایه این گزارش، ۵۰ درصد زائران ایرانی مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده اند و مرزهای شلمچه با ۲۹ درصد، خسروی با ۹ درصد، چذابه با ۸ درصد و باشماق و تمرچین هر کدام با ۲ درصد پذیرای زائران برای ورود به کشور بوده اند.

گفتنی است، زائران غیر ایرانی نیز در مسیرهای بازگشت از کشور عراق به ترتیب مرزهای شلمچه، باشماق، تمرچین، مهران، چذابه و خسروی را برای ورود به خاک ایران برگزیده اند.

از ابتدای اجرای طرح اربعین از روز ۱۶ مرداد تا روز یکشنبه ۲۸ مردادماه، تقاضای زائران برای استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی در مسیرهای رفت وبرگشت به ترتیب ۲۲ و ۱۴ درصد بوده است.

براین اساس، ۶۱۴ هزار و ۹۸۰ زائر در مسیرهای رفت وبرگشت از طریق ۳۰ هزار و ۸۷۷ سفر با استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی جابه جا شده اند.

پایانه مرزی مهران سهم ۶۱ درصدی را در جابه جایی زائران از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی داشته و پس از آن مرزهای شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق در جایگاه های بعدی قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.