پروژه جدید کنترل قاچاق سوخت از سال آینده کلید می خورد
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با موافقت شورای اقتصاد با مصوبه اصلاح شده، از سال آینده نصب سامانه سپهتن به تمام ناوگان عمومی باری و مسافری آغاز می شود، گفت: یکی از کارکردهای سپهتن محاسبه دقیق پیمایش ناوگان است که بر اساس داده های آن می توان به طور دقیق سوخت را به ناوگان اختصاص داد و در نهایت می توان از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با موافقت شورای اقتصاد با مصوبه اصلاح شده، از سال آینده نصب سامانه سپهتن به تمام ناوگان عمومی باری و مسافری آغاز می شود، گفت: یکی از کارکردهای سپهتن محاسبه دقیق پیمایش ناوگان است که بر اساس داده های آن می توان به طور دقیق سوخت را به ناوگان اختصاص داد و در نهایت می توان از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، رضا اکبری، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری به سامانه «سپهتن» (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل جاده ای) اظهار داشت: هفته گذشته درباره نصب سپهتن در ناوگان حمل و نقل عمومی جلساتی برگزار شد. مصوبه اصلاح شده و جدید برای نصب و تجهیز سامانه سپهتن به شورای اقتصاد می بریم، اگر شورای اقتصاد مصوبه اصلاح شده را تصویب کند، از سال آینده نصب سپهتن به اجرا می رسد.
وی درباره تاثیر سامانه سپهتن در کارکرد ناوگان حمل ونقل عمومی اعم از باری و اتوبوسی ادامه داد: کارکرد سامانه سپهتن دو وجه دارد یک وجه آن محاسبه دقیق پیمایش ناوگان است که بر اساس داده های آن می توان به طور دقیق سوخت را به ناوگان اختصاص داد و در نهایت می تواند از قاچاق سوخت جلوگیری کند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: وجه دوم کارکرد سامانه سپهتن ارزیابی و کنترل سرعت ناوگان و میزان کارکرد ناوگان است که از این طریق می توان جنبه های ایمنی را کنترل کرد و در نهایت منجر به کاهش تصادفات جاده ای می شود.
اکبری درباره هزینه های مورد نیاز برای تجهیز ناوگان عمومی به سامانه سپهتن افزود: تمام ناوگان باری و اتوبوسی مجهز به سپهتن می شوند و طبق موضوع آخرین مصوبه هزینه های مورد نیاز برای اجرای این پروژه از محل صرفه جویی سوخت و از سوی خود دولت تامین می شود. براوردها حاکی از آن است که هزینه مورد نیاز برای نصب سپهتن به حدود 142 میلیون دلار اعتبارات نیاز دارد.
وی تاکید کرد: اصلاحیه مصوبه را به شورای اقتصاد ارایه دادیم و منتظر جلسه نهایی شورای اقتصاد برای تصمیم گیری و ابلاغ ان تصمیم می مانیم.
.سپهتن که سهله،ارتشتن و هر تن دیگه و هر سامانه دیگه ای هم درست بشه،هیچ دردی دوا نمیشه.دوای این درد فقط آزادسازی قیمت ها،اقتصاد آزاد،آزاد سازی تعرفه های گمرکی و قلم شدن دست دولت تو اقتصاده.تا این کار انجام نشه،کارل مارکس و استالین و لنین و فیدل کاسترو رو هم از قبر بکشین بیرون،برای درست شدن اوضاع،هیچ غلطی نمیتونن بکنن.
سوخت خودتون داری رد مرز میکنی پولش کجا میره مانمیدونیم گازوگازوییل روز چندها تانک میادباطرح رزاق خالی میشه خسته نمیشی باترفندهاتون
خداییش یعنی خبر ندارید در هرمزگان روزانه جلوی چشم ما و نیروی انتظامی حدودا ۱۰۰ تا ۲۵۰ نیسان دارن سوخت میبرند توی جاده اصلی بدون پلاک ؟؟؟؟ یعنی با کارت سوخت ماشینهای سنگین هر روز حدودا ۶۰۰۰۰۰ لیتر ، تروخدا نگید
وقتی کشور دست مافیا و قاچاقچان است تو چطور کنترل می کنی!؟
چرا چند ساله اجرایی نمیشه که این همه سوخت قاچاق نشه سوخت باید از پالایش گاه دنبال بشه که انحراف نداشته باشه
میخان دوباره سهمیه راننده بدبخت کم کنن
از همین امروز شروع کن داداشم
بجای سفت کردن طناب دور گردن راننده و ماشیندار یه جاده درست حسابی نشون ملت بده
همین کارت سوخت فعلی خوب وبرای مردم بی درد سر است اینکه میخواهند با اعلام روش جدید مردم بنزین بزنند بسیار کارا پیچیده کرده و باعث سردرگمی وهرجومرج در سوخت گیری میشود بنابراین میشود گفت میاد ابروشوو درست کنه میزنه چشمشم کور میکنه . بجای این کارا بیایید جلوی قاچاق سوخت را بگیرید نه که برای مردم درد سر درست کنید
تمام فیلمای تانکرای سوخت که دارن رد مرز میشن تو فضای مجازی دست بدست میشن بعد اقایون میگن قاچاق سوخت
دوباره کدام مسوول سپهتن واردکرده که میخواهید اینجوری آبشون کنید الان چندساله که سپهتن روی اتوبوس ها نصب شده هیچ فرقی نکرده اینا همش بهانه هست درحال حاضررانندها ازکمبود سهمیه سوخت دارن رنج میبرن دیگه میخواهید چقدر کم کنید ازاین سهمیه ناچیز بااین کارهاتون دارید تیشه به ریشه صنعت حمل ونقل میزنید همینجوری خیلیها دارن قید این کار میزنن
راننده قاچاق نمیکندلطف کنید.یه فکری به حال جادها بکنیدهمه دردمملکتوولکردیدفقط روزی یه جورازمایش،سررانندگان بیچارپیداه میکنیدلاستیک شده ۴۰ملیون تومان نمیتونیت انوکنترل کنید روغن شده لیتری۹۰هزارتومن نمیتونیت اونوکنترکنیدجمع کنیدکاسه،کوزتونوفقط پوست راننده بیچاره بکنیدیدفه قطش،کنید.خودتوراحت کنیدبزاریدمملکت تعطیل بشه گازعیلتونم ببریدخودتوبفورشیدبه دلار کیف کنید
باز هم مثل همیشه مقصر مردمند تمام شغلها و کسب و کارها را به گند کشیدید حالا نوبت کامیون داران شد اینقدر به اونها هم فشار بیارید که دیگه کسی دنبال ماشین سنگین نره و مملکت در رکود کاملآ به خواب بره و اونا هم برن دنبال دلالی دلار و سکه و طلا وغیره
آقا من خودم یه راننده تریلی هستم و از طرحی که از قاچاق سوخت می کنه استقبال میکنم و خوشحالم فقط اینو خواستم بپرسم که اقا مگه تمام قاچاق سوخت از کامیون هاست خیر خیلی بیشتر از این توسط بخش های دیگه قاچاق میشه و این رو زمان مشخص خواهد کرد
سلام
۱۴۲ میلیون دلار؟
اروپا یه تاخوگراف دیجیتال درست کرده کل قوانین رانندگی رو روش پیاده کرده با یه جی پی اس ساده هم میشه اینکار رو کرد حالا مبلغش هم از این کمتر میشه البته به نظر من منتظر شورای اقتصاد نباشید گردن راننده از مو باریکتره مثل سپهتنهای قبلی میتونید ۱۴۲ میلیون دلار رو وصول کنید که بعدآ هم کارایی نداشته باشه
با سلام.. وفت بخیر
سکو ها و پمپ های بنزین و گازوئیل را کنترل کنید
لطفا
حراست پالایشگاهها و شرکت نفت موظف است هر چند ماه نیروهای خود را تعوبض و سرند کند
پمپ ها به راحتی این مصوبات را قبول واز آن راحت تر سوخت را با قیمت یالا تر با ترفندهای خاص که متاسفانه حقیقت دارد به فروش میرسانند و درآمد گزافی از این راه به جیب میزنند
مراتب را اینجانب نامبروه بالا پس از تکمیل بررسی های اطلاعاتی ونفوذ در این شبکه هایه فاسد گزارش کاملی را با مدارک مستحکم و دادگاه پسند به وزارت اطلاعات ستاد بیت رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه ارائه خوام داد
...
اینم یه کاسبی و کسب و کار جدید برای آقایان و آقا زادها
با دلار یک صد هزار تومانی ۱۴ هزار و ۲۰۰میلیارد نوش جانتان .طرحی از پیش شکست خورده.
چطور با زمین گیر کردن راننده سنگینها، یا با رسیدگی به جایگاههای سوخت همیشه خالی، شما زرنگ باشی میتونید باک ماشین سنگینا کوچیک کنید،😂😂😂😂😂😂
شما اول برو دروازه های خروج سوخت قاچاق رو ببند تا کسی دیگه سوخت قاچاق نکنه دروازه رو باز کردی داری سودجو میخوری بعد میگی راننده داره قاچاق میکنه برو این اوضاع بد کرایه رو درست کن فکری به حال گرانی وسایل وروغن وتعمیرات بکن راننده دیگه سوخت نمیفروشند شما همش دنبال یکی هستین که گندکاریها تونو بندازین گردنش از راننده هم مظلوم تر گیر نیاوردین خوب یه حساب بکن ببین تو یه هفته چه قدر گازوئیل دادی به ماشین سنگین وچه قدر قاچاق شده بعد میفهمی این سوخت قاچاق از کجا میاد وچه جوری پس پاتو از روی گردن راننده بردار برو سراغ اصل کاریها اگه جرآت داری ...که البته شریک دزد و رفیق قافله از قدیم گفتن خوب گفتم
درآن استان کار و آرامش وجود ندارد مجبور هستند دولت باید درآن استان چند جا مشخصی معین کند و سوخت آزاد در اختیار آنها بگذارد که هم برای کشور آسیب نداشته باشد هم برای آن بنده خداها خودش یک نوع کاسبی است و گمرک آن استان را رونق اقتصادی دهد و چند کارخانه بزرگ راه اندازی کند مجبور هستند این کار بکنند درامدی جز این کار ندارند بهترین مردم هستند براي کارهای گمرکی تولید و حمل و نقل زحمت کش با اصالت درود برتک تک هم وطن های عزیزم
کرم از خودتونه.
تمامی قاچاق سوخت زیر نظر شرکت نفت و دولت مردان است مثل سوخت هواپیما که ار فرودگاه تا دریا میرفت آیا کار مردم عادی بود پس نتیجه میگیریم که قاچاقچی اصلی خود مسئولانند