سامانه اعلام بار مجازی به نفع همه است/ پرهیز از بومی گرایی و تبعیض را مدنظر داریم
مهم ترین اصل در انتخاب سامانه اعلام بار مجازی، رعایت ضوابط و استانداردهای مجموعه حمل و نقل و پرهیز از بومی گرایی است.

محمد رستگاری در رابطه با تجمعات اخیر رانندگان در استان یزد، با بیان اینکه اعلام بار مجازی، فرایندی است که به نفع رانندگان، صاحبان کالا و صنوف حمل ونقلی است، گفـت: طرح هوشمند سازی فرایند حمل ونقل یکی از مطالبات رانندگان و اصناف وابسته است که علاوه بر تسهیل فرایند توزیع بار به دور از هرگونه تبعیض و بومی گرایی با حذف هرگونه رانت، عدالت را برقرار می کند.
مدیر کل راهداری استان افزود: خوشبختانه استان یزد از سه سال اخیر یکی از استان های پیشرو در امر تحقق پروژه نامبرده است؛ اما وجود برخی دیدگاه های غلط نسبت به نوع سامانه انتخابی از سوی رانندگان و همچنین برخی نظرات غیرکارشناسانه و غیرفنی، موجب بروز شبهات و چالش هایی شده است.
وی تأکید کرد: اصل مهم در انتخاب سامانه مورد نظر، رعایت ضوابط و استاندارد های مجموعه حمل ونقل استان حذف بومی گرایی و توزیع بار به صورت عادلانه است. لذا اصرار شدید بر گزینش یک سامانه از یک سو و حذف آن از سوی دیگر با اصول فنی و حرفه ای سازگار نیست.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری یزد، رستگاری با بیان اینکه قطعاً یک یا دو سامانه که مورد تأیید کارشناسان باشد انتخاب خواهد شد، ادامه داد: ما باید بتوانیم که در استان یزد با همکاری و تعامل صنوف یک ساختار متناسب داشته باشیم و به دور از هر نظر غیر کارشناسانه که گره کار را کور می کند در مسیر تعالی و رشد صنعت حمل و نقل استان گام برداریم تا نه تنها رانندگان استان بلکه رانندگان سایر مناطق کشور که در این استان بارگیری می کنند، هیچ گونه مشکلی نداشته باشند.
یزد در بین رانندگان بعنوان پرچمدار بومی گرایی در کشور مشهور شده بطوریکه علنا در سالنهای اعلامبار قید می شود بار مختص رانندگان بومی میباشد و تاکید بر اعلامبار مجازی فقط جهت لا پوشانی همین امر استفاده خواهد شد.
سامانه اعلام بار بایدشخصی که داره بار رو معرفی میکنه دارای مدارک هویتی یا ثبت شرکت حمل ونقل داشته باشه متاسفانه الان داخل برنامه ترابر نت طرف میادبا چند تا شرکت قرارداد میبنده تو خونه ش نشسته داره بار جابجا میکنه نه اصالت بار مشخصه نه قیمت کمیسیون بار مشخصه متاسفانه ترابر نت هم هیچگونه پیگیری یا نظارتی رو این نقاط ضعف نداره
حالا من بار از اعلام بار مجازی گرفتم رفتم بار تخلیه کردم کرایه بهم ندادن اون موقعه باید چه کسی کرایه به من پرداخت کند.اگر اعلام بار مجازی فقط به باربری ها اجازه داده شود خوب است.هر صاحب باری اعلام بار کند اصلا خوب نیست
سلام
حذف بومی گرایی و حذف دالان بار و جلوگیری از زیاد خواهی شرکتهای باربری که هیچ نقشی در حمل و نقل ندارند می شود آسایش و آرامش رانندگان و تولیدکنندگان بار که نقش شکوفای در جامع است ممنون از مسیولین عدالت جو
متاسفانه استان یزد و کرمان پرچمدار علنی بومی گرایی در حمل و نقل کشور هستند
سلام قرار بود سامانه ملی درگاه بار از دولت دهم ایجاد گردد ،اینکه رانندگان مجبور باشندهم زمان به تعداد زیاد برنامه های جداگانه پولی از استانها بگیرند و همیشه از ده روز قبل نوبت بگیرند تا اگر گذرشان افتاد بتوانند بار بگیرند که مدیریت نیست رانت است.
باید اولا راهبرد قانونی برند سازی و حقوق پیمان ترجیحا از طریق مناقصه حمل با ضمانت و تعهدات متقابل بدون محدودیت حوزه عملیاتی گردد و دو اینکه نظام توزیعی محدود به جنبه های عمومی تجارت و بازرگانی و تولید با محوریت حمایت یارانه ای گردد وگرنه به دولت ربطی ندارد که رانت و انحصار و کارچاق کنی فعلی داشته باشد
راهکار سوخت هم در تفکیک حوزه عمومی و اختصاصی است
بومی گرایی اکثر مرزها و شهرهای کشور را فرا گرفته، مخصوصا مزر باشماق(مریوان کردستان) پلاک ۵۱ مرز بازرگان پلاک ۱۷ ، ۲۷ بیداد میکند
بااین سامانه همه بارها زیر قیمت اعلام میگردد ولی کرایه کامل هست توی جیب باربری میره وبااین سامانه تمام کامیونهای بومی شهرهای بزرگ همه خوابیدن چون غیر بومی میبرند اصل کرایه را گرفته بار اون شهر رابرگشتی حساب میکنه میزنه
بعنوان ۳۰ تجربه حمل ونقل هرچه به روش سنتی کار کنیم اشتباه است بایستی از دنیای مجازی استفاده شود هم کرایه و کمیسیون ها و کامیون خالی برگشتی درست میشه. سوخت بهینه استفاده میشه.
اعلام بارمجازی باپایین ترین کرایه
سلام دریافت کمسیون نجومی دفترهای باربری چی میشه تکلیف اونارا هم روشن کنند که نصف کرایه را می خواهند
سامانه مجازی یه راه برای چپاول و نابود کردن مزد و کرایه و حق صاحب کامیون هست
وگرنه خیری از اعلام بار مجازی به صاحب کامیون نمیرسه
خدا نگذره از سر باعث وبانیش
سلام کسی که میگه بومی گرایی اون هم شهرهای دیگر بار نزنه چطور بار شهر خودشو میخواد شهرهای دیگر رو هم میخواد راننده برا یه لقمه نون حلال کار می کنه
با سلام تو کل کشور فقط میتوان از از خراسان رضوی به عنوان با انصاف ترین استانها نام برد که بومی گرایی ندارد مثال خواف که بیشترین بار را دارد . بندر امام امان راننده را بریده از بس راننده پول میگیرن و اخاذی میکنند . بی نوبتی هم که بماند . کرمان و یزد هم که اصلا بار نمیدهن به غریبه ها
این طرح خیلی. خوبه دست این بابریا باید فطع شود خون رانندگان میمکند
اکثر قوانین به ضرر راننده تموم میشه در ترابرنت و اعلام بار مجازی هم باید قانون بزارند که اعلام کننده نتونه کرایه کمتروبیشتر از تعرفه اعلام کنه جان خودتون برا ی کمسیون های اضافی هم فکری بکنید