بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اجرای طرح‌های راهداری برای مسافرت‌های تابستانی

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: همزمان با آغاز سفرهای تابستانی طرح ‌های راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین برای رفاه مسافرین اجراء می شود.

اجرای  طرح‌های راهداری برای مسافرت‌های تابستانی
تین نیوز

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: همزمان با آغاز سفرهای تابستانی طرح ‌های راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین برای  رفاه مسافرین اجراء می شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان قزوین در کریدور  شمال، جنوب و غرب کشور طرح راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تابستانی امسال با هدف ارتقاء سطح خدمات و ایمنی سفرهای هموطنان عزیز اجرا می‌شود.

افشین پیرنون تصریح کرد: در این طرح 24 راهدارخانه و 300 نفر از راهداران تلاشگر و 255 دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه‌سنگین مشغول انجام فعالیت‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هستند.

وی گفت: در کنار حضور مستمر و موثر گشت‌های راهداری و حمل‌ونقل به همراه مامورین پرتلاش فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، پلیس راه و امدادخودرو در کلیه محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه‌خیز  برای کمک و خدمات‌رسانی به مسافرین و حادثه‌دیدگان استقرار خواهند یافت.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه بیان داشت: لکه‌گیری راه‌ها با 1000 تن آسفالت، خط کشی 750کیلومتر با اولویت 100کیلومتر از گردنه‌ها و راهها، پاک‌سازی و شستشوی مستمر تابلوهای ایمنی، رفع عیوب خاموشی تیر های روشنایی و چراغ‌های چشمک زن به طول 220 کیلومتر، ریگلاژ وتسطیح شانه راهها و اصلاح شیب شیروانی به طول 40 کیلومتر، اجرای 15 کیلومتر نیوجرسی بلوک مفصلی در آزاد راه قزوین- آبیک و 6 کیلومتر باقی مانده در این محور، بازسازی و تعمیر و نصب گاردریل، در راه‌های شریانی وکوهستانی به طول 30 کیلومتر، آشکار سازی 17 دماغه خروجی و 72 نقطه پرحادثه، بازسازی و آماده‌سازی 150 دستگاه از ناوگان ماشین‌آلات راهداری، نظافت حریم راه‌ها و جمع‌آوری دست‌فروشان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در جهت تامین رفاه و آسایش مسافران تابستانی در محور‌های مواصلاتی استان قزوین بوده است.

افشین پیرنون گفت: نظارت و بازدید محسوس و نامحسوس از نحوه ارائه خدمات و عملکرد در بخش حمل‌و‌نقل کالا و مسافر در مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی، مراکز معاینه فنی جرثقیل و امداد خودروها، روان‌سازی ترافیک جاده‌ای و ... از دیگر اقدامات این اداره کل برای ارتقاء ایمنی مسافران برشمرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: 335 کیلومتر از راه‌های آزادراهی و بزرگراهی استان تحت پوشش 21 سامانه ثبت تخلفات قرار گرفته‌اند و تا پایان سال 96  نیز 18 دستگاه دیگر به این سامانه ها افزوده می‌شود، این سامانه‌ها با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از نرم‌افزار و سخت‌افزار برای تشخیص سرعت و ثبت پلاک خودروهای متخلف، عکسبرداری، پردازش و پلاک‌خوانی و مخابره اطلاعات عکس و پلاک، تهیه بانک اطلاعاتی و صدور جریمه برای خودروهای متخلف به‌کار گرفته شده‌اند.

افشین پیرنون در پایان افزود: همچنین 46  سامانه تردد شمار اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری را به ثبت می رسانند تاسفری ایمن وبی مخاطره رابرای هموطنانمان در محور های مواصلاتی استان فراهم کنند.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.