رسیدگی به تخلفات رانندگان، شرکتها و مؤسسات حملونقل جادهای کالا و مسافر
در سال ۹۶ تعداد ۱۴۷ فقره تخلف مربوط به شرکتهای حملونقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان اعلام کرد: در سال ۹۶ تعداد ۱۴۷ فقره تخلف مربوط به شرکتهای حملونقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شد که از این تعداد ۱۱۳ فقره مربوط به حوزه کالا و ۳۴ فقره تخلف مربوط به حوزه اداره مسافر است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، داریوش باقر جوان در ادامه گفت: از تعداد فوقالذکر ۱۴ فقره منجر به صدور تذکر و ۷۱ فقره به علت محرز نشدن تخلف تبرئه و تعداد ۶۱ فقره رأی هم منجر به صدور جریمه در کمیسیون ماده ۱۲ که جهت رسیدگی به تخلفات شرکتهای حملونقلی برگزار میگردد مطرح و آراء فوق صادر شد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان در ادامه اشارهای به کمیسیون ماده ۱۱ کرد و گفت: در این کمیسیون که به تخلفات رانندگان رسیدگی میشود در سال ۹۶ تعداد ۳۷ فقره تخلف از سوی رانندگان صورت گرفته است که از این تعداد ۳ فقره منجر به تبرئه و تعداد ۳۴ فقره پروانه فعالیت آنها یعنی همان کارت هوشمند به مدت یک ماه غیرفعال شد.
وی گفت: عمده تخلفات مطرحشده در این دوره حمل محموله بدون ضوابط و مقررات حملونقلی، حمل محموله بدون مهار مناسب در حوزه کالا، حمل محموله بدون دریافت بارنامه دولتی و عدم رعایت حقوق مسافر در حوزه مسافر دانست.
او افزود: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکتها و مؤسسات و رانندگان در سال ۹۷ شاهد هیچگونه تخلفی در این حوزهها نباشیم.