بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
بنی اسدی خبر داد:

◄ کارنامه کمیسیون ماده 12 در برخورد با شرکت‌های متخلف حمل‌ونقلی

اخذ کمیسیون‌های اضافی و عدم پرداخت کرایه به‌موقع حمل که در برخی استان‌ها نمود بیشتری دارد از جمله موارد تضییع حقوق راننده شمرده می‌شود که احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.

کارنامه کمیسیون ماده 12 در برخورد با شرکت‌های متخلف حمل‌ونقلی
تین نیوز |

 مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: برخورد با تخلفات در پایانه‌های بار و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقلی ادامه دارد.

عباسعلی بنی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با توضیح اینکه تقویت کمیسیون ماده 12 در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مدت‌ها پیش کلید خورده بود و با شروع اعتراضات کامیون‌دارها شدت بیشتری گرفت،گفت: این کمیسیون نسبت به تضییع حقوق راننده بسیار جدی بوده است و سریع وارد عمل خواهد شد.

به گفتهٔ بنی‌اسدی اخذ کمیسیون‌های اضافی و عدم پرداخت کرایه به‌موقع حمل که در برخی استان‌ها نمود بیشتری دارد ازجمله موارد تضییع حقوق راننده شمرده می‌شود که رسیدگی و احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.

بر اساس اعلام خبر بنی اسدی از ابتدای مردادماه تاکنون از سوی کمیسیون‌های ویژه ماده  12به 93 پرونده تخلف رسیدگی شده است که بر اساس تصمیمات  گرفته شده منجر به لغو پروانه فعالیت 8 شرکت شده است.

بنی اسدی گفت: هم چنین49 شرکت به جریمه نقدی و 17 شرکت به تذکر کتبی محکوم‌شده‌اند که ما امیدوار هستیم همزمان با افزلایش نظارت ها شاهد کاهش تخلفات باشیم.

وی پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز اعلام کرده بود که تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده از ابتدای تشکیل کمیسیون ویژه ماده 12 رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای  595 پرونده است که از این رقم و بر اساس آرای صادره، 89 شرکت به لغو پروانه فعالیت، 339 شرکت به جریمه نقدی، 92 شرکت تذکر کتبیو برای 75 شرکت حکم برائت صادر شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی پاسخ

    سلام.
    بسیارخوب و عالی.
    اما جناب بنی اسدی ی سئوال دارم.
    چرا شرکتهای لغو پروانه نام انها اعلام نشده و شرکتهایی که پلمب میشد روز بعد مرتب اعلانبار داشتند.وکسی جلودارشان نبود.
    اینقدر با احساسات مردم بازی نکنید.
    شرکتها حکم خدای حمل ونقل را برای خود رقم زده اند.
    با مردم صادق باشید.
    شرکتها پلمب صوری شدند اما فعالیتشان کم نشد.
    بله چندشرکت که پشتیبان نداشت را جریمه کردید.
    اما شرکتهای قدر مثل کارن ترابر ممتاز.سرمست.لیاقت.همچنان میتازند.

  • سیددلاورموسوی پاسخ

    سلام.
    میدونستم پخش کردن نظرات واقعی منتقدان جسارت میخواهد.
    پس لطفا قسمت ثبت نظرات را تعطیل کنید.
    وقتی بنده موضوعی را به عنوان جوابیه درج میکنم مسئولیتش را میپذیرم.
    لزومی ندارد خودتان را به زحمت بیندازید و نظرات مثبت را جمع اوری کنید.
    ازاده باشید.

  • سیددلاورموسوی پاسخ

    متاسفانه گیوتین دست سرمایه داران است.
    فقط سرکسانی از تن جدا میشودکه دست و پایشان بسته است.
    همین جنابانی که افاضه فضل مینمایند خودشان شرکتهای قدر را از زیر گیوتین بیرون کشیدند.
    متاسفم برای رسانه حمل و نقل که دراعلام نظرات به جبهه مخالف و موافق نظر خاصی دارند.
    واقعآ برایتان متآسفم
    سیددلاور موسوی

  • یوسف منتظری پاسخ

    سلام وعلیکم
    دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟؟؟

    انچه که ما می بینیم در بندر عباس با انچه که شما در تهران می گویید فاصله ای به اندازه کره زمین تا انتهای کهکشان راه شیری را دارد.

    لطفا واقهیت موجود در حمل ونقل را بیان کنید.

    امروزه دیگر چند دهه پیش نیست که هر چیزی که می گویید همه باور کنند
    اگر کارن ترابر وسایر شرکتهایی که در پست جناب موسوس ذکر شد را پلمپ کردید وپروانه فعالیتشان را به طور کل باطل نمودید ان وقت می توان گفت کمیسیون ماده ۱۲ طبق رسالت خود عمل کرده .

    مسئولیت این نظر به عهده خودم هست.
    یوسف منتظری

  • خدادادبکرانی پاسخ

    واقعا پیگیری شما قابل ستایشه
    ولی نمی دونم چرا دارید باافکارراننده
    بازی میکنید برادر عزیز اقدامات شما باپلمب شرکت درسته ولی نمی دونم چطوری بااینکه پلمپ شده داره بار اعلام میکنه وفعالیت داره.اگه میشه اسم اون شرکتها راکه پلمپ کردید نام ببرید. این کار شما فقط
    سوری وبرای دلخوش کنی راننده می باشد.واقعا اگه کاری برای راننده باید صورت پذیرد بایدکمیسون های شرکتها برگرده به همان ۴%دلیلی نداره راننده با۵۰۰میلون سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل بیاد از کرایه ای که واقعا ۹۰% اون فقط خرج استحلاک میشه را۱۴%بده به شرکت حمل ونقل برای چاپ یک کاغذ قرارداد بین راننده وصاحب کالا لطفا به این قضیه دقت کنید.باپلمپ سوری کار حل نمیشه.

  • حسین پاسخ

    سلام کدامیک از شرکت هایی که لغو فعالیت یا پلمب شدن الان تعطیله و اعلام بارش قطع شده دقیقا عکس این قضیه که میفرمایید الان بندرعباس شرکت های کارن ترابر و بی نظیر و ...پلمب شدن ولی آزادتر از قبل دارن تخلف میکنن و اعلام بارشون از قبل بیشتر شده و همه مواردی که در رابطه با لغو فعالیت و پلمب شرکت های حمل ونقل ذکر شده دروغی بیش نیست و سرپوشی برای جلوگیری از اعتراض رانندگان است ...

  • علی مهدی پور پاسخ


    متاسفانه گفتار با عمل تفاوت زیادی دارد چند وقت پیش بندر عباس شرکتی اسما . پلمپ شد اما حتی یک ساعت از فعالیت قانونی و حتی غیر قانونی خود کم نشد
    چطور میشود در شرایط حساس کشور که
    تمام دلسوزان کشور در این صنف همکاران را به صبر برای رفع مشکلات
    در تاریخ 1/5 توسط مسئولین دعوت کردند اما این شرکت یک شب قبل به چند نفر از همکاران زنگ میزند و پیشنهاد بار خارج از سیستم میدهد
    چه نفعی از این کار میبرند
    و شما چگونه این شرکتها را هنوز 10روز هم نشده آزاد کردین
    یا علی

  • مهدی سامغانی پاسخ

    سلام

    کیفیت و جذابیت وپرطرفدار بودن یک رسانه به حقیقت گویی به هر قیمتی هست . واصلا وظیفه ورسالت یک رسانه همین است . غیر این است عنوان کنید تا ماهم بدانیم . رسانه انچه از تخلفات میگوید بایستی با سند ومدرک وشفاف بگوید . اگر چنین امری در برخورد تخلفات صورت گرفته . چرا هر کجا سفری می کنیم هنوز تخلفات پابرجاست ؟؟
    دلیلش فقط اشکار نکردن اسامی ومستندات وحتی محکومیت وجرم و کیفر انهاست ..
    پس اطلاع زسانی بایست شکلی باشد که در عصر مجازی امروز . که همه چیز اشکار میشود زودتر از هر رسانه ای
    مردم بدیین ونامیدی نداشته باشند
    چرا که
    ناامیدی ملت بدترین دشمن ان ملت است
    پس بکوشید امیدوایمان به عدالت را به مردم القاء کنید
    چرا که وظیفه شرعی وعرفی سنگینی در هر رسانه ای هست

  • سیددلاورموسوی پاسخ

    سلام مجدد.
    جناب بنی اسدی.
    در صورت امکان یک نظر سنجی واقعی در بین کامیونداران و رانندگان در فضای مجازی ترتیب دهید یا اینکه یک سامانه پیامکی مثل ۱۴۱ راه اندازی کنید جهت ثبت نظرات دوستات در مورد پلمب شرکتهای متخلف.
    ثبت نظرها هم پیش جنابتان محفوظ باشد .
    بعد خودتان پیش وجدانتان قضاوت کنید.ببینید چقدر اقدامات شما برعلیه بی عدالتی موثر بوده.
    کامیونداران سرمایه گذاران واقعی این صنف هستند که در این وضعیت نابسامان اقتصادی سرمایه هایشان مثل یخ در معرض تابش نور مستقیم خورشید در حال اب شدن است.
    بخدای علی اگر این شرکتها یک روز حساب کنند و ارزش افزوده نداشته باشند این صنعت بلکه این کشور را ترک میکنند.
    پس مجاهدت این صنف را نادیده نگیرید.
    بیائید قانون رامورد بازنگری قرار دهید و به یکی از دوخواسته کامیونداران جواب مثبت دهید.
    اول حذف کامل شرکتهای بارنامه نویس و دلال صفت.
    دوم برگرداندن کمسیون شرکتها به قبل یعنی ۴ درصد.

    والسلام سیددلاور موسوی

  • محمود کیاست فر پاسخ

    سلام حرفهای مسئولین چرا از واقعیت به دور هست. در هیچ زمینه شفاف سازی و شفاف کاری نداریم. کار از احساسات گذشته با زندگی و ابروی رانندگان بازی نکنید اقایون مسئول

  • لیلاکامکارکدوکی پاسخ

    سلام وخسته نباشی خدمت کسانی که باحقوق مردم سروکاردارند،
    بنده درشهرستان بم نزدیک به ۵۰ سال به عنوان موسسه حمل ونقل کایناتی مشغول به کاربودتاسال ۹۹که به سازمان راهداری حمل ونقل به دنبال یک جواب بودم که چگونه بدون اطلاع من شماحق کسب وکاررابه نام دیگری کردیدوبه اسم ثبت شرکت مال وکارمن روبه اسم دیگری جوازدادین که متاسفانه معاون اداره آقای سمندری وآقای خدادادی چون من رایک زن تنهامیدیدندهردفعه به بهانه های مختلف بنده روحیرون کردن تامن رفتم بازرسی کل ازاداره شکایت کردم وجواب رابه آقای سمندری دادم به من چندتابرگه دادکه نگران نباشین فرمهاراتکمیل کنیدوفردابیاریدوفرداکه رفتم عذرخواهی میکنم ولی درشخصیت کسی نیست که دیگری رامسخره کندونادیده بگیرد،من چون همسرم فوت کردن فکرکردن که من تنهام من این دفعه دیگه ازحقم استفاده میکنم تابه حقم برسم من دختریک مردایثارگروجانبازهستم فقط تاامروزخواستم سالم وبدون پارتی زندگی کنم ولی متاسفانه مثل اینکه باهرشخصیت بایدمثل خودشان رفتارکرد.خدانگهدارتون