بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

بهره برداری از دو نمازخانه بین راهی در محورهای مواصلاتی استان سمنان

این دو نمازخانه بین راهی در دو محور سمنان دامغان و سمنان فیروزکوه به بهره برداری رسید.

بهره برداری از دو نمازخانه بین راهی در محورهای مواصلاتی استان سمنان
تین نیوز

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از بهره برداری از دو باب نمازخانه بین راهی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن لشکری اظهار کرد: این دو نمازخانه بین راهی در دو محور سمنان دامغان و سمنان فیروزکوه به بهره برداری رسید.

لشکری با بیان اینکه این پروژه ها در محورهایی ساخته شدند که متقاضی بخش خصوصی نداشتند، ادامه داد: دولت از محل اعتبارات دولتی برای ساخت و احداث ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی همراه سرویس های بهداشتی و خدماتی، برنامه ریزی کرده که سهم استان سمنان از آن دو باب بوده است. هر کدام از این پروژه ها نمازخانه، سرویس های بهداشتی مردانه و زنانه، فروشگاه، سرایداری و ... دارند.

وی با اشاره به اینکه ساخت اینگونه عناصر در برخی محورها، متقاضی سرمایه گذاری ندارد، گفت: دولت، وزارت راه و شهرسازی را مکلف به ساخت پروژه ها و خدمات دهی به کاربران جاده ای کرده است.

معاون فنی و راه های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان بیان کرد: این پروژه ها در جوار راهدارخانه های اداره کل راهداری ساخته شدند تا امکان استفاده مفید در شرایط خاص را هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه این نمازخانه ها با هدف ترویج فرهنگ نماز و ارائه خدمات به مسافران و کاربران جاده ای ساخته شدند، اظهار کرد: تلاش شده است در ساخت این مراکز و نمازخانه ها از معماری ایرانی - اسلامی استفاده شود. اصولاً احداث مراکز خدماتی و نمازخانه های بین راهی در نقاط و محورهایی که مجتمع های بین راهی ندارند، علاوه بر ترویج اقامه نماز و تقویت زیرساخت های جاده ای، نقش مهمی در ارائه خدمات رفاهی در تمام طول سال به مسافران و کاربران جاده دارد.

او با بیان اینکه سازمان راهداری کشور برای احداث نمازخانه ها و پروژه های جدید دیگری با اعتبارات دولتی برنامه ریزی کرده است، افزود: تلاش می شود با توجه به گستردگی محورها، سهم استان سمنان از این پروژه های جدید افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.