بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

نخستین شناور صیادی سیستان و بلوچستان به سامانه پایش ماهواره ای VMS مجهز شد

سرپرست شیلات سیستان و بلوچستان از تجهیز نخستین شناور صیادی، کلاس لنج آب های دور استان به سامانه پایش ماهواره ای (VMS) خبر داد.

نخستین شناور صیادی سیستان و بلوچستان به سامانه پایش ماهواره ای VMS مجهز شد
تین نیوز

سرپرست شیلات سیستان و بلوچستان از تجهیز نخستین شناور صیادی، کلاس لنج آب های دور استان به سامانه پایش ماهواره ای (VMS) خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دادرحمان بامری اظهار کرد: پیرو جلسات برگزار شده متعدد و هماهنگی های صورت گرفته در راستای کنترل و پایش شناورهای کلاس لنج فراساحل، نصب سیستم کنترلی VMS بر روی نخستین شناور سیستان و بلوچستان در بندر صیادی رمین واقع در شهرستان چابهار آغاز شد.

بامری با بیان اهمیت نصب سیستم کنترلی vms بر روی شناورهای فراساحل و کنترل آن ها، افزود: سیستم vms یک سیستم آنلاین و لحظه ‎ای پایش شناورهای صیادی است که اطلاعات آن در ایران از طریق ماهواره ثریا‎ دریافت و موقعیت شناورها را مشخص می کند و این امکان وجود دارد که در صورت نیاز، شناور نیز با ارسال پیام هشدار به صورت آنلاین با مرکز ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: در این سامانه نقشه سفر شناورها، منطقه صیدگاهی، مسیرهای سپری شده و نقطه لحظه ای حضور شناور به صورت ۲۴ ساعته نمایش داده می شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از سیستم آنلاین پایش شناورهای صیادی مدیریت بهتر و ایمنی بیشتری برای ناوگان صیادی فراهم خواهد شد و این امکان وجود دارد که در آینده با نصب سیستم های پیشرفته تر برای گله یابی آبزیان از امکانات ماهواره ای بیشتر استفاده شود و زمان مفید صیادی و کارایی نیروی انسانی افزایش پیدا کند.

بامری گفت: براساس پیگیری های انجام شده نصب نخستین سیستم VMS بر روی یکی از شناورهای صیادی بندر رمین واقع در شهرستان چابهار آغاز و تا قبل از شروع فصل صید سالجاری تمامی شناورهای صیادی کلاس لنج آب های دور سیستان و بلوچستان به این سیستم مجهز خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.