بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه ضروری است؛ ضرورت ساخت فرودگاه جدید در چابهار

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه بویژه پاکستان و افغانستان ضروری است و باید حداکثر استفاده را در صادرات به این کشورها و فعال کردن بازارچه ها ببریم تا موجب رونق و توسعه شود.

توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه ضروری است؛ ضرورت ساخت فرودگاه جدید در چابهار
تین نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ساخت فرودگاه جدید در چابهار مهم و ضروری است، گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه بویژه پاکستان و افغانستان ضروری است و باید حداکثر استفاده را در صادرات به این کشورها و فعال کردن بازارچه ها ببریم تا موجب رونق و توسعه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد کرمی در جلسه شورای اداری منطقه آزاد چابهار اظهارکرد: چابهار بهترین موقعیت را برای توسعه روابط دارد و هم دریا و هم مرز خاکی نقاط مهمی برای صادرات هستند.

کرمی بر تسهیل ورود و خرج کالا و مسافر در مرز ریمدان تاکید کرد و افزود: برای ورود زائران اربعین تمامی امکانات لازم آماده شود تا مشکلی در این بحث نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد در اسلام خیلی مهم است و ما باید براساس منابع و امکاناتی که داریم بهترین استفاده را ببریم، گفت: بهترین زمین حاصخیز برای کشاورزی و بهترین موقعیت را سیستان و بلوچستان دارد و باید در بحث تجارت، ترانزیت و تولید سهم بسزایی داشته باشیم.

وی بر عمل به تعهدات مسوولان تاکید کرد و گفت: اینکه یک مسوول در یک روستا قول و تعهد می دهد باید به آن عمل کند و نباید موجب بدبینی و نارضایتی مردم شود چون مردم انتظار دارند که مشکلات آنها حل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بازار کشور پاکستان با ۲۷۰ میلیون نفر ظرفیت خوبی برای افزایش صادرات محصولات مختلف است، افزود: کار اقتصادی اولویت اول منطقه آزاد چابهار باشد و در این باره تمام تلاش را بکنند.

وی با بیان اینکه تردد زائران پاکستان در مرز ریمدان و میرجاوه در حال انجام است و در این مرزهای حمل و نقل باید توسعه پیدا کند و مشکل جابجایی مسافر و کمبود اتوبوس نداشته باشیم.

کرمی بر سرمایه گذاری و حضور در کشورهای همسایه و توسعه روابط با امارات و عمان تاکید کرد و افزود: سفری به این کشورها داشته باشیم و جذب سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهیم تا این استان و ایران اسلامی بیشتر شاهد شکوفایی باشد.

وی گفت: توسعه سواحل مَکُران مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و طرح های بزرگی در حال اجراست و منطقه آزاد باید طرح ها را براساس تولید پیش ببرد تا بتواند صادرات را افزایش دهیم و نباید در منطقه آزاد سرمایه گذار دچار مشکلات باشد و نتواند کاری انجام دهد و در آخر نا امید به کشوری دیگر برود و این خیلی درد آور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.