تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه تراورس برای تکمیل راه آهن چابهار زاهدان
برای تکمیل راه آهن چابهار زاهدان به بیش از ۱.۲ میلیون تراورس نیاز داریم
مدیر راه وشهرسازی خاتم الانبیا گفت: برای تکمیل راه آهن چابهار زاهدان به بیش از ۱.۲ میلیون تراورس نیاز داریم
به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی، مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، گفت: با بیان اینکه با همت و توانایی نیروهای داخلی توانستیم رکورد تولید تراورس را در یک روز بشکنیم، این رکورد نشان دهنده توان بالای تولید داخلی است.
رحمانی با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن چابهار زاهدان نیازمند بیش از ۱.۲ میلیون تراورس است. تاکنون ۳۰۰ هزار قطعه برای بخش زاهدان خاش تولید شده و ۱۵۰ هزار قطعه دیگر آماده استفاده است.
او اظهار کرد: برنامه ما این است که ظرفیت تولید کارخانه را دو برابر کنیم تا ۷۵۰ هزار قطعه باقی مانده را در زمان کوتاه تری تولید کنیم.
وی با بیان اینکه تراورس های تولید شده در داخل کشور از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. تاکنون کمترین نقص در محصولات دیده شده است. این دستاورد، نمادی از تعهد ما به استانداردهای جهانی و تولید باکیفیت است.
او یادآور شد: کارخانه تراورس زاهدان نه تنها در توسعه زیرساخت های ریلی نقش مهمی ایفا می کند، بلکه با افزایش ظرفیت تولید، فرصت های شغلی جدیدی ایجاد خواهد کرد.
رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و با افزایش ظرفیت، ۱۰۰ شغل جدید برای نیروهای بومی ایجاد خواهد شد.
باسلام
زمانی که یک غیر متخصص در خصوص راه آهن نظر می دهد همین می شود
از نظر آقای رحمانی به نظر راه آهن و ساخت آن فقط تراورس است یا شاید گلوگاه فقط تراورس است در حالی که اینگونه نیست ما در کشور حداقل چهار تولید کننده تراورس داریم و قطعا در این حوزه مشکلی نداریم
گلوگاه ساخت راه آهن فعلا ریل است و سیستم های سیگنالینگ ومخابرات
ضمن اینکه راه آهن و ساخت راه آهن شامل زیر سازی و روسازی است و تجهیزات و تنها تراورس نیست
اظهار نظر های غر تخصصی و دور از ذهن باعث می شود که پرذوژه ها بیشتر دچار مشکل باشند
ضمن اینه تروارس تولیدی اگر ریل موجود نباشد تنها بایستی انبار شود و عملا سرمایه را ساکن می کند زیرا پول داده ایم اما کاری نکرده ایم
در پروژه ها بایستی همه ارکان پروژه با سرعت یکسان جلو برود و سرمایه وارده به پروژه بطور همگون هزینه شود تا بهره برداری از پروژه بصورت بخش بخ بخش انجام و بازگشت سرمایه زودتر حاصل گردد.