بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

برقراری ۵۰ هزار و ۱۰۷ پرواز داخلی و خارجی توسط هما

در دوره دولت سیزدهم در دو دوره حج تمتع انجام گرفته و تعداد ۲ هزار و ۱۶۴ پرواز به مقاصد جده و مدینه انجام و در حدود ۱۲۷ هزار و ۱۱۹ نفر مسافر حمل گردیده است که شامل ۳۹ هزار و ۵۹۱ زائر با ۶۴۸ پرواز در سال ۱۴۰۱ و ۸۷ هزار و ۵۲۸ زائر با ۱ هزار و ۵۱۶ پرواز در سال ۱۴۰۲ بوده است .

برقراری ۵۰ هزار و ۱۰۷ پرواز داخلی و خارجی توسط هما
تین نیوز

در دوره دولت سیزدهم در دو دوره حج تمتع انجام گرفته و تعداد ۲ هزار و ۱۶۴ پرواز به مقاصد جده و مدینه انجام و در حدود ۱۲۷ هزار و ۱۱۹ نفر مسافر حمل گردیده است که شامل ۳۹ هزار و ۵۹۱ زائر با ۶۴۸ پرواز در سال ۱۴۰۱ و ۸۷ هزار و ۵۲۸ زائر با ۱ هزار و ۵۱۶ پرواز در سال ۱۴۰۲ بوده است .

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، عملکرد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" حدفاصل شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۲ در زمینه های عملیات پرواز ، خدمات و اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات درون سازمانی تشریح شد .

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" حدود نیم قرن است که به عنوان بازویی توانمند در اختیار مردم ایران بوده و می کوشد تا با جابه جایی مسافر ، بار صادراتی و وارداتی و پست در شبکه داخلی و بین المللی به نحو مطلوب انجام وظیفه کند . در این گزارش به تشریح عملکرد این ایرلاین ملی در دولت سیزدهم حد فاصل شهریور ۱۴۰۰ تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ می پردازیم .

بنا بر این گزارش مجموع پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از شهریور تا اسفند ۱۴۰۰ و نیز سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰ هزار و ۱۰۷ پرواز بوده است که ۹۸ هزار و ۱۰۲ ساعت پرواز مولد درآمد ایرلاین ملی است . در همین مدت ۶ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۷۹۴ صندلی عرضه ، ۴ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۷۳۳ نفر مسافر و ۲۷ هزار و ۹۵۳ تن بار و ۱ هزار و ۴۰۵ تن محموله پستی حمل شده است .

در دوره دولت سیزدهم در دو دوره حج تمتع انجام گرفته و تعداد ۲ هزار و ۱۶۴ پرواز به مقاصد جده و مدینه انجام و در حدود ۱۲۷ هزار و ۱۱۹ نفر مسافر حمل گردیده است که شامل ۳۹ هزار و ۵۹۱ زائر با ۶۴۸ پرواز در سال ۱۴۰۱ و ۸۷ هزار و ۵۲۸ زائر با ۱ هزار و ۵۱۶ پرواز در سال ۱۴۰۲ بوده است .

پروازهای عتبات عالیات از شهرهای تهران ، مشهد، اصفهان و کرمان به شهر نجف در عراق انجام گردیده و مجموعاً در دوره دولت مردمی سیزدهم تعداد۲هزار و ۵۲۴ پرواز به مقصد مذکور انجام و در ۴۸۰هزار و ۲۶۰ نفر مسافر حمل گردیده است .

جزئیات عملکرد عتبات بیانگر ۵۵ هزار و ۱۲۴ مسافر حمل شده (نفر) با ۲۹۳ پرواز از شهریور ۱۴۰۰تا فروردین ۱۴۰۱ و ۲۶۶ هزار و ۴۸ نفر با ۱هزار و ۴۶۲ پرواز در سال ۱۴۰۱ و ۱۵۹ هزار و ۸۸ نفر با ۷۶۹ پرواز در سال ۱۴۰۲ است .

پروازهای جام جهانی در سال ۱۴۰۱ در مسیرهای تهران - دوحه - تهران ، قشم - دوحه - قشم ، کیش - دوحه - کیش ، شیراز - دوحه - شیراز انجام و در مجموع رفت و برگشت تعداد ۸ هزار و ۱۵۸ مسافر حمل شد .

تست ، تعمیر ، تعمیرات اساسی و انجام اصلاحیه های ۱۸۲ هزار و ۵۴۶ قطعه مختلف در کارگاه های مکانیک و ۱۵ هزار و۲۴۷ قطعه در کارگاه های اویونیک هواپیما توسط "هما" در دولت مردمی سیزدهم انجام شد . همچنین ۱۵ شرکت های هواپیمایی داخلی و ۱۶ شرکت های هواپیمایی خارجی طرف قرارداد گیرنده خدمات هندلینگ از خدمات فرودگاهی "هما" هستند .

اهم دستاوردها و اقدامات انجام شده طی دوره دولت مردمی سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در به نتیجه رساندن پیگیری های حدود ۷ ساله هما در انتقال موسسه صندوق بازنشستگی "هما" به صندوق بازنشستگی کشوری عملکرد موفقی داشته است و همچنین با بانک آینده تسویه حساب کرده است و ضمن فک رهن هواپیماهای ترهین شده ، بدهی بیمه ایران و بدهی در ایستگاه های نجف و بغداد نیز پرداخت شد .

در دولت مردمی سیزدهم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" توانست بضاعت تعمیراتی داخلی و انجام ۱۰ ها چک دوره ای هواپیماها در واحد مهندسی و تعمیرات را تقویت کند و جهت بازگشت به چرخه عملیات برخی از هواپیماهای زمین گیر و نوسازی تجهیزات خدمات فرودگاهی قرارداد منعقد کند .

علاوه بر پیاده سازی و اجرای و به روزرسانی وبسایت "هما" و برگزاری رزمایش سایبری در هما ، حدود ۱ میلیون و ۲۶۲ هزار شاگرد ساعت دوره های آموزشی خدمات زمینی و ایمنی ، عمومی و معارف اسلامی و آموزش زبان انگلیسی ، مهندسی و تعمیرات ، عملیات و خدمات پرواز برگزار شد .

 از دیگر اقدامات می توان به اجرای دوره "مدیریت امنیت هوانوردی" برای ٥٠ نفر از فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری ، اجرای ٣ دوره "مدیریت بحران امنیتی" برای اولین بار در سطح کشور با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری ، پیاده سازی و اجرای مدیریت دانش در سطح کل شرکت اشاره کرد .

در همین دوره مدیریتی در دولت سیزدهم اتمام فاز اول سیستم جامع آموزش (Training Management، Learning Management، Training Portal و...) ، استقرار سامانه بار داخلی ۸۰% (شامل صدور بارنامه الکترونیکی – انجام عملیات فروش بار) در مرحله استقرار ، استقرار پورتال رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما " به آدرس https://www.iranair.com/ به سرانجام رسید .

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از تولیدکنندگان داخلی در خصوص خرید تجهیزات فرودگاهی (۸ دستگاه ایرکاندیشن ، ۲ دستگاه غلطک و ۲ دستگاه گراند پاور) برای اولین بار در کشور ، از توان طراحی و تولیدی داخلی جهت تولید انواع کارت های پروازی ، از توان تولید کنندگان داخلی در خصوص تعمیرات بخشی از تجهیزات خدمات فرودگاهی استفاده کرد و برای تامین برخی مواد خاص مانند روغن ، شوینده های ویژه تجهیزات به تولید کنندگان داخلی که از طریق با مهندسی معکوس نمونه خارجی را در داخل تولید می کردند ، سفارش خود را ثبت کرد .

در همین مدت کیترینگ­ های "هما" در شعب تبریز ، بندرعباس ، مشهد و ایستگاه امام خمینی (ره) بازسازی و بخشی از انکس آشیانه شماره یک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تکمیل و راه اندازی شد . همچنین تاسیسات و تجهیزات موتورخانه­ های ادارات مرکزی "هما" در جهت بهینه سازی بازسازی و اورهال شد .

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در دولت مردمی سیزدهم موفق شد نسبت به ممیزی TCO اتحادیه اروپا پاسخ دهی موفقیت آمیز کسب کند .

راه اندازی مرکز کنترل عملیات «هما» OCC، آموزش کرو جهت ناوگان جدید تاسیس بویینگ ۷۳۷، انجام ایمن و موفقیت آمیز عملیات های نوروز ، حج عمره ، حج تمتع ، اربعین و ۲۸ صفر ، برگزاری دوره آزاد آموزش مهمانداری بعد از ۴ سال توسط ATO ، اخذ FDTO از سازمان هواپیمایی کشوری توسط ATO نیز از دیگر اقدامات مهم هما در طول استقرار دولت مردمی سیزدهم محسوب می شود .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.