بازدید سایت : ۳۸۶۹۰

پاسخ "هما" به گزارش تأخیر پروازهای شهر فرودگاهی امام (ره)

ایران ایر در پاسخ به گزارش تأخیر پروازهای شهر فرودگاهی امام (ره) اعلام کرد:مقایسه عملکرد ایرلاین ها بدون در نظر گرفتن تعداد پروازها، تنوع مسیرها، حجم عملیات پروازی و شرایط خاصنوروز، نمی تواند تصویر دقیقی از واقعیت فعالیت ها ارائه دهد.

تین نیوز |

ایران ایر در پاسخ به گزارش تأخیر پروازهای شهر فرودگاهی امام (ره) اعلام کرد:مقایسه عملکرد ایرلاین ها بدون در نظر گرفتن تعداد پروازها، تنوع مسیرها، حجم عملیات پروازی و شرایط خاصنوروز، نمی تواند تصویر دقیقی از واقعیت فعالیت ها ارائه دهد.

سپهران با کمترین تاخیر پروازهای نوروزی، بهترین ایرلاین شد

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  پاسخ روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شهر فرودگاهی امام به شرح زیر است؛

« در پی انتشار گزارشی با عنوان "کمترین تاخیر پروازها در نوروز 1404 متعلق به شرکت سپهران"، نکاتی جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی مخاطبان گرامی به استحضار می رسد: نخست آن که مقایسه میان عملکرد شرکت های هواپیمایی، بدون در نظر گرفتن تعداد پروازها، تنوع مسیرها، حجم عملیات پروازی و شرایط خاص ایام نوروز، نمی تواند تصویر دقیقی از واقعیت فعالیت ها ارائه دهد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" تنها در بازه زمانی 29 اسفند 1403 تا 13 فروردین 1404، با انجام 647 پرواز به 23 مقصد داخلی و 9 مسیر بین المللی، سهم عمده ای در جابجایی مسافران نوروزی داشته است.

این در حالی است که بخشی از توان عملیاتی شرکت به اجرای پروازهای حج عمره اختصاص یافته بود؛ عملیاتی خاص و حساس که اجرای دقیق آن، نیازمند هماهنگی و توان مضاعف در حوزه های مهندسی و پشتیبانی است. اصولا با توجه به شرایط خاص مسافرین پروازهای حج، تاخیر بخش جدایی ناپذیر این پروازها می باشد.

با وجود این شرایط، "هما" با تأمین به موقع ناوگان پروازی و برنامه ریزی منسجم، موفق شد خدمات رسانی گسترده ای به مسافران داخلی و بین المللی ارائه دهد.

طبق ارزیابی های انجام شده از سفرهای نوروزی 1404، میزان نارضایتی و عدم رضایت در پروازهای نوروزی کاهش داشته، رضایت از خدمات "هما" نسبت به شرکت های خارجی 16 درصد افزایش یافته و در نهایت رضایت از انجام به موقع پروازهای داخلی و بین المللی رشد 19 درصدی داشته است.

این آمارها نشان دهنده ی تلاش شبانه روزی کارکنان "هما" در تمامی بخش ها برای ارتقاء سطح خدمات و پاسخ گویی مؤثر به نیاز مسافران در ایامی پرتردد و حساس است.

در خصوص میانگین تأخیر نیز یادآوری می شود که صرف عدد خام، بدون توجه به گستره عملیات، حجم مسافران، تنوع مسیرها و مأموریت های چندگانه شرکت ها، نمی تواند مبنای قضاوت دقیق و منصفانه ای قرار گیرد.

علاوه بر موارد بیان شده، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال آمادگی انجام پروازهای عملیات بزرگ حج تمتع 1404 است که این موضوع باعث از خط خارج شدن بخش بزرگی از ناوگان هما شد.

"هما" با اتکا به تجربه و تخصص بیش از 6 دهه فعالیت در صنعت هوانوردی کشور، همچنان در مسیر بهبود خدمات، ارتقاء رضایت مسافران گام برمی دارد. انتظار می رود در تحلیل ها و ارزیابی ها، تمام ابعاد فعالیت ها و شرایط متفاوت عملیاتی شرکت ها بصورت کارشناسی و دقیق  مورد توجه قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.