بهره برداری از پروژه ای که سال ها پیش کلنگ زنی شد
مترو پرند قرار است تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد. اقدامات در حال انجام است تا شهروندان بتوانند به راحتی تردد کنند.
مترو پرند قرار است تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد. اقدامات در حال انجام است تا شهروندان بتوانند به راحتی تردد کنند.
به گزارش تین نیوز، پرند یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران است که طی سال های اخیر رشد جمعیت زیادی را تجربه کرده است. این شهر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران- ساوه و در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی واقع شده است.بیش از یک دهه است که قرار است مترو برای پرند ساخته شود تا شهروندان به راحتی بتوانند تردد کنند.
بر اساس بررسی های صورت گرفته طول خط ۵۰ کیلومتر خواهد بود که ۵ ایستگاه نیز برای آن پیش بینی شد و قرار شد تا خط مترو پرند از خط یک مترو و از ایستگاه شاهد منشعب شود. سال ها انجام این کار طول کشید و مدیران می گفتند که دولت باید هزینه انجام این پروژه را پرداخت کند.
افتتاح مترو پرند تا پایان سال جاری/بیش از یک دهه از کلنگ زنی می گذرد
بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره در این دوره مدیریت شهری اقداماتی در خصوص تکمیل مترو پرند صورت گرفت و دولت هم تزریق منابع کرد و قرار است تا پایان سال جاری افتتاح و بهره برداری از این پروژه آغاز شود.
برای تکمیل خط مترو در بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند اقدامات لازم را انجام شد
مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای مترو پرند گفت که تکمیل خط مترو تهران پرند تا پایان سال جاری انجام می شود. در این زمینه تمام امکانات موجود را به کار گرفته ایم. برای تکمیل خط مترو در بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند اقدامات لازم در حال انجام است وکار با جدیت دنبال می شود. موضوع بهره برداری از خط مترو پرند یکی از درخواست های جدی شهروندان است.
بازدیدی از وضعیت موجود و میزان پیشرفت عملیات اجرایی طرح و روند رفع مشکلات مالی داشتیم
تکمیل خط مترو پرند مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم قرار گرفت و حتی بازدیدهای هم داشتند. اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید که «اجرای خط مترو پرند حدفاصل ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند که هم اکنون در مراحل پایانی است. به دلیل اهمیت این موضوع به محل اجرای پروژه رفتیم تا از وضعیت موجود و میزان پیشرفت عملیات اجرایی طرح و روند رفع مشکلات مالی آن مطلع شویم. در جلسه ای با مسئولان امر تامین برق پایدار برای بهره برداری بدون دغدغه از خط مترو تهران - پرند ، استانداردهای مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، تامین واگن و لوکوموتیو به میزان کافی برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این مسیر و همچنین استفاده از فناوری های روز دنیا در پروژه مورد تاکید قرار گرفت.
شهرداری مصوبات خوبی از شورای شهر گرفته است/درآمد اصلی شهرداری در سه الی چهار ماه پایانی سال محقق می شود /باید تلاش کنیم هر چه زودتر ساخت خط دوم پروژه هم آغاز شود
مدیران شهری وعده افتتاح ایستگاه مترو پرند را تا 4 ماه آینده داده اند. آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در این باره می گوید که شهرداری مصوبات خوبی از شورای شهر گرفته است و می تواند با اجرایی کردن آنها مشکلات مالی پروژه ها را مرتفع کند. البته دقت داشته باشید که درآمد اصلی شهرداری تهران در سه الی چهار ماه پایانی سال محقق می شود و باید منتظر باشیم که در آن زمان بودجه به پروژه های عمرانی تزریق شود.اما در خصوص مترو پرند هم باید بگویم پیمانکار در حال انجام وظایف خود است؛ اما تا پایان سال جاری وعده افتتاح یک خط متروی پرند داده شده است، این در حالیست که باید تلاش کنیم هر چه زودتر ساخت خط دوم نیز آغاز شود.
پول ساخت مترو پرند باید از سوی دولت و شرکت عمران شهر پرند تزریق می شد
بر اساس این گزارش، منابع مالی برای ساخت مترو پرند باید از سوی دولت و شرکت عمران شهر پرند تزریق می شد چراکه شهرداری تهران براساس قانون نمی تواند حتی یک ریال برای خطوط متروی خارج از محدوده تهران هزینه کند.
در حال حاضر شهرداری تهران به جد به دنبال ساخت این بخش از مترو است و قرار است افتتاحی در اواخر سال جاری صورت گیرد. گفته می شود که فاز اول خط مترو پرند(بخشی از خط) را تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری یا اوایل اسفندماه به بهره برداری می رسد. افتتاح دو ایستگاه میان راهی و ریل دوم نیز قاعدتا به سال های بعد موکول می شود که براساس اولویت برای آنها برنامه ریزی شده است.
عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران - پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد/اوایل دهه 90 پروژه کامل به شهرداری واگذار شد
بر اساس این گزارش، بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران - پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل پروژه به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از پروژه حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول ۴ کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.اما بخش نهایی این طرح که از ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) تا ایستگاه پرند امتداد داشته و حدود ۲۰ کیلومتر مسافت را شامل می شود با وجود پیشرفت فزیکی بالا در دوره قبل مدیریت شهری ناتمام ماند و قرار است در این دوره مدیریت شهری افتتاح صورت گیرد.
اتمام پروژه های نیمه تمام شهر تهران در دستور کار است و برای اتمام پروژه ها اولویت بندی های صورت گرفته است. برخی از پروژه های شهری 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما طی سال های اخیر متوقف مانده و سرمایه های شهر مستهلک شده است. شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران عزم خود را جزم کرده اند که پروژه های نیمه تمام را به نتیجه برسانند. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم می گوید که پروژه های نیمه تمام شهرداری تهران از دوره پنجم با یک کار شبانه روزی به بهره برداری خواهد رسید و یقینا مردم این تلاش های شبانه روزی را خواهند دید و نتیجه فعالیت های شهرداری تهران مشخص خواهد شد و مردم خواهند دید که پروژه ها تکمیل می شود. بسیاری از پروژه های شهرداری در دوره گذشته متوقف و از فرآیند اجرا خارج شد که ان شاءالله با تلاش این پروژه ها به تحرک و به بهره برداری برسد.