خط یک مترو تهران ایمن سازی می شود
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران می گوید که موضوع ایمنی خط قرمز این شرکت است.

رضا محمدنژاد بیدخت با بیان این که موضوع ایمنی خط قرمز شرکت بهره برداری مترو تهران است، گفت: ناوگان مترو تهران با بیش از ۳۰۰ کیلومتر در هفت خط جداگانه احداث و مشغول خدمت رسانی به شهروندان است اما برخی خطوط این ناوگان از جمله خط یک مترو بیش از ۲ دهه است که خدمات رسانی می کند لذا نیاز به بازسازی اساسی داشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: در سالیان اخیر باید اقدامات بهسازی بر روی این خط انجام می شده که بنا بدلایلی صورت نگرفته و با توجه به تعطیل نبودن مترو در ایام سال تصمیم گرفتیم برای تامین ایمنی شهروندان طرح بهسازی نیمه جنوبی خط یک را در ایام نوروز امسال برای اولین بار اجرایی و عملیاتی کنیم.
محمدنژاد بیدخت با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال بهسازی خط یک از ایستگاه علی آباد تا شهرری آغاز شد، اضافه کرد: همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا پایان تعطیلات عملیات بهسازی این بخش از خط یک را به انجام برسانیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: به لحاظ اقدامات بهسازی در فاز اول از ایستگاه علی آباد تا شهر ری با همکاری شرکت اتوبوسرانی تمامی مسافران از ایستگاه مترو علی آباد رایگان تا ایستگاه شهر ری منتقل می شوند و در ادامه مسیر نیز می توانند مجدد از خدمات مترو استفاده کنند.
به گفته وی، این اقدامات بهسازی در ایستگاه های غیر تونلی در حال انجام و کار پیچیده ای است و در ۲۰ جبهه کاری تکنسین های شرکت مترو بطور شبانه روزی مشغول کار هستند و تلاش داریم تا روز جمعه ۱۵ فروردین این اقدامات بطور کامل انجام شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد: این طرح در گذشته در خط پنج مترو نیز انجام شده بود اما در آن طرح ریل سوم وجود نداشت و برق لاسری داشت اما این کار در خط یک متروی تهران بدلیل وجود ریل سوم خیلی پیچیده است.
محمدنژاد بیدخت یادآور شد: برای فاز دوم این طرح مجوزهای روز جمعه یا ساعات خاص در طول هفته از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۳:۳۰ بامداد را می گیریم تا از این فرصت های کوتاه استفاده کنیم و فاز دوم مسیر از ایستگاه علی آباد تا شوش را بهسازی کنیم.