بازدید سایت : ۷۹۱۸۴
معاون شهردار تهران:

شهرداری تهران برای خرید واگن با روسیه و چین وارد مذاکره شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای خرید واگن ناوگان مترو پایتخت با کشورهای روسیه و چین وارد مذاکره شدیم و تلاش می‌کنیم کمبود واگن برطرف شود.

شهرداری تهران برای خرید واگن با روسیه و چین وارد مذاکره شد
تین نیوز |

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای خرید واگن ناوگان مترو پایتخت با کشورهای روسیه و چین وارد مذاکره شدیم و تلاش می کنیم کمبود واگن برطرف شود.

به گزارش تین نیوز،  جلال بهرامی  روز یکشنبه در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: ۵۰۰ میلیارد تومان باید به وزارت کشور داده می شد تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهد و اکنون این مبلغ را پرداخت کرده ایم و تولیدکننده هنوز اتوبوس را تحویل نداده که ما از وزارت کشور این اتوبوس ها را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور زمینه تولید را فراهم می کند، افزود: برخی شرکت ها حتی توان تولید یک دستگاه را ندارند؛ ما با ۱۵ مدعی تولید اتوبوس وارد مذاکره شدیم که ظرفیت تولید خود را به ما اعلام کنند و در چهار ماه بیشتر این خودروسازان ظرفیت خود برای تولید اتوبوس را صفر اعلام کرده اند.

بهرامی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۸ به طور میانگین افق ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است، افزود: نزدیکترین راه در تامین اتوبوس واردات است؛ ما در یک هفته همه کمیسیون های مرتبط با این موضوع را در وزارت اقتصاد، هیات دولت و مجلس بررسی کرده ایم همچنین مقدمات واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس را فراهم کردیم و رییس جمهور دستور را صادر کرده اما وزارت صمت دستورالعمل اجرایی را صادر نکرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس باید اورهال شود افزود: ۲ هزار دستگاه را وزارت کشور باید تامین کند و از ۳۰۰ دستگاه سه کابینه نیز ۲۵ درصد سهم ما و ۷۵ درصد سهم وزارت کشور است که اقدامات بانکی برای پرداخت یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن در حال انجام است همچنین با احتساب این موارد اگر ۳۰۰ دستگاه تأمین شود تا کنون پنج هزار دستگاه را تعیین تکلیف کرده ایم.

وی اضافه کرد: با پنج خودروساز با اولویت یکهزار و ۵۰۰ دستگاه گازوئیلی و یکهزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و گازی وارد مذاکره شده ایم و در حال توافق هستیم که ۲۵ درصد مبالغ به صورت غیرنقدی تامین شود.

بهرامی با بیان اینکه در تلاش هستیم که بازپرداخت به صورت هشت ساله انجام و فشار مالی از روی دوش شهرداری برداشته شود افزود: شرکت خصوصی ۱۰ سال تعهد دارد و پس از آن مالکیت به همان شرکت اختصاص می یابد. اکنون عمر مفید این بخش بیش از ۱۵ سال است و شرکت های خصوصی هر زمان که بخواهند می توانند اتوبوس ها را اسقاط کنند و اجازه آنها با شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه باید بین افزایش طول خط و ایستگاه تفکیک قائل شویم، افزود: باید به افزایش تعداد سفرها و تعداد مسافران در سال ۱۴۰۲ توجه کنیم، برخی اقدامات مترو به افزایش تعداد مسافر منجر نمی شود اما خدمات و ایمنی را تسریع می کند.

معاون شهردار تهران درباره واگن ملی گفت: واگن ملی ۹۸ درصد فرایند استاندارد را طی کرده و پس از انجام ۲ درصد باقی مانده اولین رام وارد ناوگان می شود همچنین درباره ۶۳۰ واگن پیش بینی شده باید ۱۵ درصد اعتبارات را ما تامین کنیم و مابقی را دولت پرداخت کند که در بهترین حالت ۱۴ ماه تا ۲ سال دیگر اولین رام به دست ما می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    اگر فرصت دهید شرکت های داخلی میتوانند نیاز های ما را تامین کنند و تعدادی جوان سر کار بروند ولی مسئولین شهرداری به جای این که به فکر اشتغال زایی چوانان ایرانی باشند به فکر اشتغال زایی جوانان چینی و روسی هستند و البته شاید مزایایی برای خودشان بعدش واگن های چینی و روسی پایین ترین کیفیت و استاندارد را دارند حالا چرا از کشور های دیگر خرید نمیکنید