ساخت فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران سه سال طول می کشد
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران طی مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران طی مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه خط ۱۰ مترو تهران ۴۳ کیلومتر و شامل ۳۴ ایستگاه (ازغرب به شرق پایتخت) است، تصریح کرد: به دنبال اتمام عملیات حفاری شفت، ورود دستگاه حفار مکانیزه و تحکیم دیواره های آن در کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و همچنین پیشرفت مراحل مربوط به مونتاژ این دستگاه، احداث تونل های فاز نخست پروژه خط ۱۰ مترو تهران به زودی وارد مرحله عملیاتی می شود.
وی اضافه کرد: این خط از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط ۵) آغاز و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط ۴) در شرق گسترش پیدا می کند.
هرمزی افزود: در فاز اول پروژه این خط محوری ۲۰ کیلومتری از میدان کتاب تا وردآورد در غرب تهران اجرا خواهد شد که برای اجرای آن از ۳ دستگاه حفار مکانیزه استفاده می شود. دو دستگاه در خلاف جهت یکدیگر از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و یک دستگاه از کارگاه جنت آباد (به سمت شرق) عملیات احداث تونل و مسیر فاز نخست خط ۱۰ را به انجام خواهند رساند؛ البته شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه در کارگاه جنت آباد در مراحل اولیه حفاری قرار دارد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با ذکر این مطلب که طبق برآیند ما از تیرماه اولین دستگاه حفار مکانیزه عملیات حفاری تونل های اصلی در بخش غربی خط ۱۰ را آغاز می کند، بیان کرد: این دستگاه در شرایط مناسب پشتیبانی و اجرایی روزانه قادر به حفاری و ساخت ۱۵ متر تونل است.
وی عنوان کرد: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران ظرف مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.