تشریح آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶
به موجب تسریع عملیات حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو که با دستگاه حفار مکانیزه صورت پذیرفت، پایان مرحله احداث تونل مذکور از ایستگاه دولتآباد تا شهرری بزودی اعلام خواهد شد.
به موجب تسریع عملیات حفاری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو که با دستگاه حفار مکانیزه صورت پذیرفت، پایان مرحله احداث تونل مذکور از ایستگاه دولت آباد تا شهرری بزودی اعلام خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ و اتصال این خط به خط یک و همچنین راه آهن جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه عملیات حفاری و احداث بدنه تونل در مسیری به طول تقریبی ۹۵۰۰ متر رو به اتمام است و با پایان این مرحله تا قبل از شروع سال جدید، تمرکز دست اندرکاران امر از سال آینده بر تکمیل ایستگاه های طراحی شده در شهرری معطوف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به ایستگاه هایی که قرار است در طول این مسیر ساخته شوند، افزود: از دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ۴ ایستگاه احداث خواهد شد و در انتهای مسیر نیز ایستگاه شهرری که ایستگاهی مشترک با خط یک و البته خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی است، به عنوان نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی به بهره برداری می رسد.
هرمزی در پایان صحبتهای خود، تامین به موقع منابع مالی لازم جهت تکمیل ایستگاههای پروژه توسعه جنوبی خط ۶ را از جمله اولویت های شرکت مترو برای سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سال آینده، شاهد بهره برداری از بخشی ایستگاه های واقع در محدوده شهرری باشیم تا ساکنان این منطقه پرجمعیت از مواهب حمل و نقل عمومی انبوه بر بهره مند شوند.
گفتنی است با تکمیل خط ۶ مترو تهران، مسیری به طول تقریبی ۴۲ کیلومتر از شمال غرب تا جنوب شرق پایتخت با ۳۲ ایستگاه پوشش حمل و نقلی خواهد یافت. این خط با عبور از ۹ منطقه شهری، یکی از طولانی ترین خطوط شبکه مترو تهران به حساب می آید.