بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

◄ مترو تهرانسر ؛ وعده زاکانی و معجزه ای که چشم تهرانسری ها در انتظار آن است

زاکانی شهردار تهران وعده احداث مترو تهرانسر را داده است اما از قول و وعده آقای شهردار تا جامه عمل پوشیدن و مترو دار شدن تهرانسری ها چقدر فاصله است؟

مترو تهرانسر ؛ وعده زاکانی و معجزه ای که چشم تهرانسری ها در انتظار آن است
تین نیوز |

زاکانی شهردار تهران وعده احداث مترو تهرانسر را داده است اما از قول و وعده آقای شهردار تا جامه عمل پوشیدن و مترو دار شدن تهرانسری ها چقدر فاصله است؟

تهرانسر شهرکی در غرب تهران است که آوازه آن در یک دهه اخیر بلند شده است. در یکی دو سال گذشته هم به واسطه تبلیغات یک برند فرش و لوازم خانگی که در نزدیکی تهرانسر واقع است، نام این شهرک بیشتر به سر زبان ها افتاده است.

تهرانسر با جمعیت انبوه و بدون مترو

جمعیت فراوانی در تهرانسر ساکن اند که به دلیل تراکم های غیراصولی داده شده توسط شهرداری ها، این محدوده را به یکی از پرتراکم ترین مناطق غرب تهران تبدیل کرده است. برخی برآوردها جمعیت تهرانسر را 100 تا 300 هزار نفر و حتی بیشتر تخمین می زنند و مترو تهرانسر برای این جمعیت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 این جمعیت برای تردد به نقاط مرکزی شهر تهران عمدتا به بلوارگلها که حدفاصل جاده مخصوص کرج و جاده قدیم کرج واقع شده، وابسته اند. ترافیک ورودی ها و خروجی های تهرانسر خصوصا از شمال در ساعات پیک، بسیار سنگین است.

متاسفانه شهرداری با وجود اشتهای بالا برای توسعه سکونت در تهرانسر، فکر چندانی برای تسهیل تردد این جمعیت نداشته است و تقریبا هیچ خیابانی در تهرانسر نیست که با معضل ترافیک مواجه نباشد.

بخشی از این مشکل را می توان با مترو تهرانسر برطرف کرد اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

ایستگاه مترو تهرانسر ؛ افتتاح شاید 3 سال دیگر

زاکانی شهردار تهران به تازه گی وعده ای شیرین به اهالی تهرانسر داده و گفته است:مقدمات لازم برای عقد قرارداد ساخت خط متروی تهرانسر فراهم شده است. به گفته شهردار پایتخت متروی تهرانسر ادامه خط ۱۱ متروی تهران است که اعتبار لازم برای ساخت آن پیش ‌بینی شده است.

البته آقای شهردار هیچ زمانی را برای امضای قرارداد یا زمان شروع احداث پروژه اعلام نکرده و مشخص نیست وعده آقای شهرداری چه زمانی قرار است عملی شود. تجربیات قبلی در احداث چنین پروژه هایی نشان می دهد زمانی 3 تا 5 ساله برای تبدیل وعده به واقعیت لازم است. این حداقل زمان ممکن برای پروژه ای در این مقیاس در کشور است مگر این که معجزه ای رخ دهد!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.