بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ بخش خصوصی ریلی برای درآمدزا بودن به کمک راه‌آهن نیاز دارد

◄ بخش خصوصی ریلی برای درآمدزا بودن به کمک راه‌آهن نیاز دارد
|

تین‌نیوز|

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در خصوص سهم یک‌درصدی حمل‌ونقل ریلی در فروش نفت سالانه معتقد است: امیدواریم راه‌آهن از طرق مختلفی که می‌تواند از جمله در مواردی که از سهمی به عنوان حق دسترسی یا خدمات ایستگاهی و یا نیروی کشش در بخش مسافری و باری دریافت می‌نماید، تخفیف های ویژه‌ای را به عنوان یارانه یا هر عنوان دیگری به بخش خصوصی تخصیص دهد تا بخش خصوصی نیز سودآور شده و بتواند خودش را توسعه دهد.


به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ حدود یک ماه پیش بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند یک درصد از منابع حاصل از فروش نفت و گاز سهم دولت را به تکمیل و اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی اختصاص دهد. در همین خصوص عباس فروتن، نائب رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته معتقد است: بسیار خوشحالیم که بالاخره توسعه صنعت حمل‌و‌نقل ریلی از شعار به عمل تبدیل گردیده و یک درصد از سهم فروش نفت به حوزه ریلی اختصاص پیدا کرد که البته تحقق این امر حاصل تلاش و پیگیری مسئولین محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که جای تقدیر و تشکر دارد  اما منابعی که برای حوزه ریلی تخصیص داده شده است عمدتاً صرف زیرساخت‌های راه‌آهن خواهد شد و تسهیلاتی برای بخش خصوصی یا ناوگان و بخش‌های دیگر در نظر گرفته نشده است تا بخش خصوصی بتواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. 

نائب رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در ادامه اظهار داشت: امیدواریم راه‌آهن از طرق مختلفی که می‌تواند از جمله در مواردی که از سهمی به عنوان حق دسترسی یا خدمات ایستگاهی و یا نیروی کشش در بخش مسافری و باری دریافت می‌نماید،  تخفیف های ویژه‌ای را به عنوان یارانه یا هر عنوان دیگری به بخش خصوصی تخصیص دهد تا بخش خصوصی نیز سودآور شده و بتواند خودش را توسعه دهد.

بر اساس مصوبه مجلس دولت مکلف شد به منظور تکمیل و اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی، دو خطه‌کردن مسیرها و احداث خطوط برقی و سریع‌السیر علاوه بر استفاده از تأمین مالی خارجی (فاینانس) و مشارکت‌های عمومی– خصوصی، افزایش اعتبارات این حوزه در بودجه سالانه، یک درصد (۱%) منابع حاصل از فروش نفت و گاز سهم دولت را در قالب بودجه سالانه به وزارت راه و شهرسازی اختصاص دهد تا برای اجرای طرح‌های حمل‌ونقل ریلی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته اجرا گردد.

 قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب ۱۸/۹/۱۳۸۶ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در طول قانون برنامه ششم سهم حمل‌ونقل ریلی بار حداقل به سی‌درصد (۳۰%) و سهم حمل مسافر حداقل به بیست‌درصد (۲۰%) برسد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.