بازدید سایت : ۴۷۶۵۶
معاون سیر و حرکت راه آهن مطرح کرد

◄ عملکرد جزیره‌‌ای در حوزه ترانزیت

معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن از رشد ۳۰ درصدی حمل بار نسبت به سال ۹۴ و ۶۰ درصدی ترانزیت نسبت به سال ۹۵ خبر داد و گفت: راه اندازی لجستیک در کشور امری حیاتی و مهم ترین مبحث آن حمل ونقل چندوجهی است.

عملکرد جزیره‌‌ای در حوزه ترانزیت
تین نیوز |

مصطفی داودی با اشاره به رشد حمل بار ریلی اظهار کرد: با در نظر گرفتن رشد ۱۷ درصدی در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ و ۱۳ درصدی حمل بار در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ نتیجه می گیریم که حمل بار توسط حمل ونقل ریلی در سال ۹۶ نسبت به ۹۴ رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش تین نیوز، داودی افزود: ۱۰ درصد از این رشد عملیاتی به خاطر توسعه امور فنی و زیربنایی و ۲۰ درصد دیگر به دلیل افزایش بهره وری و انتقال بار به ویژه کالاهای معدنی از جاده به روی ریل است که یک افتخار محسوب می شود.

رشد ۶۰ درصدی ترانزیت ریلی نسبت به سال گذشته

این مقام مسئول در شرکت راه آهن از رشد ۶۰ درصدی ترانزیت ریلی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با حمل آزمایشی ریلی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از کشور چین به تهران، توافقی با کشورهای موجود در این  مسیر به منظور یکسان سازی تعرفه صورت گرفت.

داودی یادآور شد: چینی ها یک قطار کانتینری باری در تاریخ ۲۸ دسامبر از جنوب شرق و دو قطار کانتینری در ۳۰ دسامبر از شمال غرب آن کشور روانه ایران کرد که هرکدام حاوی ۵۰ کانتینر ۴۰ فوتی است.

امضا تفاهم نامه همکاری بین راه آهن و ایمیدرو در آینده نزدیک

همچنین معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از پیگیری امضا تفاهم نامه ای بین این شرکت و سازمان ایمیدرو (وزارت صنایع) خبر داد و گفت:  در نظر داریم با امضا این تفاهم نامه عمده بار معادن سنگان از طریق حمل ونقل ریلی حمل شود.

داودی خاطرنشان کرد: فاز بعدی اتصال راه آهن خواف-هرات است تا سنگ آهن افغانستان از طریق بندرعباس به چین صادر شود.

دستور وزیر راه و شهرسازی برای دستیابی به سهم ۴۵ درصدی ریل از بندر

معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن بابیان اینکه «سهم حمل ریلی در بنادر ۱۰ درصد است» تأکید کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی سهم ریلی در بنادر باید به ۴۵ درصد برسد و بر همین اساس ایشان تأکید داشت که باید معاونت ریلی در سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شود.

رقابت غیرمنطقی و واقعی نبودن قیمت سوخت

این مقام مسئول در شرکت راه آهن، رقابت غیرمنطقی بین شقوق حمل ونقل را ناشی از واقعی نبودن قیمت سوخت عنوان کرد و گفت: یارانه سوخت باعث شده که هزینه حمل جاده ای واقعی نباشد و از طرفی هزینه های پنهان مانند هزینه تخریب رویه جاده ها و مواردی از این قبیل دریافت نمی شود. لذا حمل بار از طریق جاده ارزان تر است و این نشان می دهد که رقابت موجود در نرخ حمل ونقل نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد جزیره ای در حوزه ترانزیت، کل کشور از مزایای ترانزیت منتفع نمی شود اما در صورت تکمیل و اجرایی شدن آیین نامه لجستیک از سوی ستاد لجستیک کشور و راه اندازی لجستیک پارک ها و بنادر خشک به راحتی می توان از مفهوم ترانزیت کالا صحبت کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.