اولین قطار باری از روسیه وارد ایران شد
مدیرعامل شرکت راه آهن از ورود اولین قطار باری از روسیه به ایران خبر داد.
![اولین قطار باری از روسیه وارد ایران شد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/n0eHcpY6TxkO/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLFvSwGC5Zd1w/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B2%DB%8C%D8%AA+%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C.jpg)
مدیرعامل شرکت راه آهن از ورود اولین قطار باری از روسیه به ایران خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه آهن- چندی پیش درباره تاثیر دیپلماسی بر حوزه حمل ونقل و پررنگ شدن ترانزیت از ایران گفته بود: از زمانی که در راه آهن حضور پیدا کردیم، بنا داشتیم گفتمان ترانزیت را پررنگ کنیم و با کشورهای همسایه بیشترین دیپلماسی را در حوزه حمل ونقل ریلی داشته باشیم؛ به همین دلیل ما کریدور شمال به جنوب را ایجاد کرده و اکنون ۴۷۰۰ کیلومتر مسیر تمام ریلی را از روسیه به هند داریم که می توانیم بار را ترانزیت کنیم و درآمد داشته باشیم و از مهر ۱۴۰۱ این کار عملیاتی شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به تازگی نیز درخصوص کریدور شمال - جنوب اعلام کرده بود: در نشست با قائم مقام راه آهن روسیه مقرر شد برای جهش ترانزیت از ایران، پنج نوع کالای راهبردی و پرحجم آنها هدف گذاری شود تا هم برنامه ریزی برای ترانزیت بلندمدت کالا صورت گیرد و هم زمان تشریفات گمرکی، مجوز وزارتخانه های مختلف در ایران، تخلیه و بارگیری بندر و تخصیص کشتی کاهش یابد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روبط عمومی راه آهن، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با پیگیری و دیپلماسی حمل و نقل ریلی در دولت سیزدهم، قطار ترانزیتی کانتینری شامل ۳۶ کانتینر، برای اولین بار از مبدا روسیه به مقصد عربستان از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی به سمت بندر عباس اعزام شد تا از آنجا به جده منتقل شود.
گفتنی است در راستای تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر تقویت مناسبات با همسایگان و کشورهای cis و همچنین برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تقویت ترانزیت و فعال کردن کریدورهای جدید، همزمان با هفته دولت قطار کانتینری کریدور شمال جنوب با ۲۸ واگن برای اولین بار از مسیر ریلی شرق دریای خزر و از مبدا روسیه وارد مرز ریلی اینچه برون شد.
احسنت بر مدیر عامل جوان. ملاحظه میفرمائید که بدون ساخت راه آهن رشت - آستارا با استفاده از امکانات موجود میشه کوریدور شمال جنوب رو فعال کرد. با همین فرمون ادامه بدید.