بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

شکسته شدن رکورد 30 ساله در ساخت ایستگاه راه‌آهن

غلامرضا رضایی بالاجو سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، از افتتاح و بهره‌برداری 10 ایستگاه راه‌آهن به مساحت 4.5 میلیون متر مربع تا پایان سال جاری خبرداد.

شکسته شدن رکورد 30 ساله در ساخت ایستگاه راه‌آهن
تین نیوز

غلامرضا رضایی‌بالاجو سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، از افتتاح و بهره‌برداری 10 ایستگاه راه‌آهن به مساحت 4.5 میلیون متر مربع تا پایان سال جاری خبرداد.

غلامرضا رضایی‌بالاجو گفت: با توجه به اولویت توسعه شبکه ریلی در سال جاری، پنج مرکز استان در این سال به شبکه ریلی متصل می‌شوند و عملیات اجرایی ایستگاه‌های راه‌آهن سرعت بیشتری گرفته است.

او افزود: به دلیل کمبود اعتبار عملیات ساخت ایستگاه‌ها فازبندی شد و بخش مسافری در اولویت قرار گرفت. ابتدای سال 96 با اخذ مجوز از شورای عالی فنی و پرداخت مطالبات پیمانکاران، ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن شتاب بیشتری گرفت و رکورد 30 سال گذشته را شکست و به دو برابر میانگین ساخت از لحاظ متراژ رسید.

 رضائی‌بالاجو با تأکید بر افتتاح ایستگاه همدان و ساوه در مسیر تهران-همدان گفت: ایستگاه‌های فیروزان و کرمانشاه در محور غرب آماده بهره‌برداری هستند و ایستگاه‌های نقده و ارومیه در مسیر مراغه-ارومیه در مرحله نهایی آماده‌سازی قرار دارند. عملیات ساخت ایستگاه بستان‌آباد در محور میانه-تبریز شروع شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. ایستگاه‌های کوهین، لوشان، سراوان و رشت نیز در مراحل پایانی عملیات ساخت قرار دارند.

سرپرست اداره کل ساخت  ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها افزود: مناقصه ساخت 20 ایستگاه نیز تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.