◄ گامی دیگر در تکمیل کریدور ساحلی جنوب؛ افتتاح بزرگراه گناوه- دیلم
عملیات اجرایی راهآهن شیراز-بوشهر آغاز شد.
با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان بوشهر بزرگراه گناوه-دیلم افتتاح و عملیات قطعه ده راهآهن شیراز-بوشهر آغاز شد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی با سفر به استانهای خوزستان و بوشهر از پروژههای راه و شهرسازی این استانها بازدید کرد.
بزرگراه گناوه-دیلم بهعنوان یکی از برنامههای این سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور افتتاح شد.
این بزرگراه در امتداد نوار کریدور ساحلی جنوب کشور به طول ۶۱ کیلومتر و عرض یازده متر بااعتبار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال احداثشده است.
در اجرای این بزرگراه ۳۵۱هزار مترمربع خاکبرداری، یکمیلیون و ۱۱۶هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۶۱ هزار تن آسفالت، ۳۶هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن بهکاررفته و دارای ۱۲۰ دستگاه آبرو و یک دستگاه پل خاص است.
توسعه و آبادانی زیرساختهای حیاتی و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقالات کشور، سهولت در حملونقل و جابهجایی، کاهش تصادف جادهای، اشتغالزایی و جذب نیروی کار در منطقه، سهولت ارتباط شهرستانهای بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم و اهواز از عمده اهداف اجرای این پروژه است.
راهآهن شیراز-بوشهر ؛ خط ریلی ترانزیتی و استراتژیک
عملیات اجرایی قطعه ده راهآهن شیراز-بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی در روز پنجشنبه آغاز شد.
این خط ریلی به طول ٤٥٠ کیلومتر باهدف اتصال مرکز استان بوشهر به شبکه سراسری راهآهن و دسترسی ریلی به منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی آغازشده است.
عملیات اجرایی قطعه ده راهآهن شیراز-بوشهر به طول حدود ٢٦کیلومتر حدفاصل شهر کلمه و بوشهر امروز آغاز شد که هزینه برآورد شده برای احداث آن دوهزار و ٣٤٣ میلیارد ریال است.
جابهجایی سهمیلیون تن بار در سال اول بهرهبرداری و افزایش تا ششمیلیون تن در دهسال، جابهجایی یک میلیون نفر مسافر در سال اول بهرهبرداری و افزایش تا دومیلیون نفر طی ١٠سال و رونق اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر ازجمله مزایای احداث این خط ریلی است.