بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در دست ساخت است

​مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ساخت ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در شبکه‌های اصلی و راهگذرهای شمال - جنوب و شرق - غرب در دست انجام است.

۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در دست ساخت است
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ساخت ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در شبکه‌های اصلی و راهگذرهای شمال - جنوب و شرق - غرب در دست انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در حال ساخت داریم که عموماً این خطوط ریلی در شبکه‌های اصلی و راهگذر (کریدور) شمال به جنوب و شرقی و غربی است و حدود ۶ هزار کیلومتر بزرگراه هم در حال ساخت است که از این میزان سالانه نزدیک به هزار کیلومتر به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: ۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط ریلی برای تکمیل کریدورهای شمال- جنوب و شرقی - غربی نیاز است که از این میزان نزدیک به ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن ساخته شده و دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر در حال ساخت داریم و ساخت هزار و ۲۰۰ کیلومتر از آن آغاز نشده است.

خادمی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی طی جلسه‌ای به اولویت بندی ساخت طرح‌ها پرداختند بیان کرد: طرح ریلی زاهدان به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی به شرط تزریق بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد و ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر ریلی آماده ریل گذاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    باید در ساخت ریلی به بنیاد مستعضعفان و آستانقدس میدان داد در ساخت ریلی به داد این سرزمین برسد

  • ناشناس

    در خصوص 3 هزار کیلومتر مسیر ریلی و 6 هزار کیلومتر بزرگراه که برادر خادمی از آن صحبت می کند و روزنامه ها و رسانه های محترم نسبت به باز نشر آن اقدام می کنند. بهتر بود مناطق، ایستگاه های راه آهن، بزرگراه هایی که به قول ایشان در حال ساخت هستند، به تفکیک نام برده می شدند و ابتدای شروع کار ساخت و ساز تابلو روزشمار نصب می شد تا سازمان برنامه، دستگاه های نظارتی و از همه مهم تر مردم عزیز در جریان این امور قرار گرفته و صحت گفته ها و عملکردشان مورد ارزیابی قرار می گرفت.

  • حامد

    خوش بحالت خادمی در مقام خود ابقا شدی.مدیر مادام العمر تبریک به دخترت.

  • گوهری

    راه آهن اردبیل به پارس آباد مغان رو استارت بزنید خواهشا جاده مرگ پارس آباد مغان به اردبیل رو آزادراه یا بزرگراه درست کنید سالهاست جاده مرگ پارس آباد مغان کشته میده میلیونها خانواده داغدارشده بس نیس آیا دیگر تبعیض و نابرابری

  • مرتضی

    مسیر زاهدان چابهار شانزده ساله شروع شده هر وزیری میاد یه دروغ میگه که تا پایان سال به بهره برداری میرسه ، این طرح اگه دست شرکت خصوصی یا خارجی بود الن هم تموم شده بود و هم این همه هزینه نمی خورد ....این طرح با این وضعیت کار هنوز چهار سال دیگه طول می کشه ....

  • راننده

    خبر خوبی برای کامیون دارن نیست