◄ جانی تازه بر پیکره فرودگاهها دمیده شد
سارا سرخانزاده: در روزهای اخیر پروازهای جدیدی در فرودگاههای ایران برقرار شده است تا شاهد افزایش پروازهای آن و دمیده شدن جانی تازه بر پیکره فرودگاهها باشیم.
سارا سرخانزاده: در روزهای اخیر پروازهای جدیدی در فرودگاههای ایران برقرار شده است تا شاهد افزایش پروازهای آن و دمیده شدن جانی تازه بر پیکره فرودگاهها باشیم.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، پویایی و زنده بودن فرودگاهها در گروی برقراری و افزایش پروازهای آنهاست. فرودگاهها حیات دارند و هر چه تعداد پروازهای فرودگاهها افزونتر شود، آنها پویاتر خواهند بود.
نمیتوان انکار کرد که یکی از بزرگترین سرمایههای زیرساختی حملونقل هر کشور و شهری، فرودگاههای آن است تا آنجایی که بسیاری از شهرهای دنیا با نام فرودگاههای آن شناخته میشوند.
با توجه به وسعت ایران پهناور و تعداد زیاد فرودگاههای آن، پتانسیلهای بالقوهای در جای جای این سرزمین بزرگ نهفته است که صنعت حمل و نقل هوایی میتواند آنها را بالفعل کند.
طی ماههای اخیر و در پسابرجام، ایران موفق به خرید هواپیماهای جدیدی و دستاول شد تا پتانسیلهای بالقوه این کهن بوم شکوفا شود. در حال حاضر رونق فرودگاهها و بخش عمده افزایش پروازهای آن مرهون هواپیماهای برجامی است.
در این مدت شرکت هواپیمایی ایرانایر موفق به خرید ۴ فروند هواپیمای ATR نو شد. این هواپیماها برای پروازهای کوتاهبرد و فرودگاههای کوچک و بزرگ بسیار مناسب است و قطعا رونق خوبی به فرودگاههای کوچک کشورمان میبخشند. پیش از ورود این ۴ فروند هواپیمای ATR ، ۲ فروند هواپیمای ایرباس مدل ۳۳۰ نو و دور برد هم خریداری شد تا ایرانیان طعم سفر با هواپیماهای دستاول و نو را بچشند.
این روزها شاهد برقراری یا افزایش پروازهای فرودگاههای کوچک به فرودگاههای کلانشهرها هستیم. در واقع، راهاندازی یا افزایش پروازهای اراک – تهران، نوشهر – تهران، رامسر – تهران، گرگان – مشهد، تهران – ساری و آبادان – اصفهان، تبریز – رشت و بجنورد – تهران خونی تازه بر پیکر فرودگاههای کوچک دوانده است.
تا قبل از خرید این هواپیماهای جدید، سفرهای هوایی ایران با هواپیماهای قدیمی یا دستچندم کشورهای دور و نزدیک انجام میشد. اما داستان این هواپیماهای جدید به اینجا ختم نمیشود. اکنون مسافران داخلی کشورمان با هواپیماهای ATR نو عازم سفر میشوند و مسافران پروازهای بینالمللی نیز با هواپیماهای ایرباس جدید که در شان ایران و ایرانی است، سفر میکنند.
امیدواریم همواره پرونده خرید هواپیماهای جدید و دستاول ایران با همدلی و اتحاد تمام ایرانیها تا پایان قرارداد با شرکتهای سازنده هواپیما در سطح دنیا برقرار باشد. باشد که ایرانیها سهم خود را از دنیا و صنعت هوانوردی به بهترین شکل به دست آورند.
در برنامه هواپیماهای ATR باید پرواز به مناطق محروم بیشتر مد نظر قرار گیرد. پروازهایی مانند: زاهدان به ایرانشهر و چابهار/ مشهد به بیرجند، طبس و زابل/ تهران به شهرکرد، یاسوج، بهبهان، مسجدسلیمان و طبس/ شیراز به لار، لامرد و بندرلنگه/ و بندرعباس به بندر جاسک
در برنامه پروازی هواپیماهای ATR پرواز تهران_دزفول_تهران هم هست که شما در بالا اشاره ای به آن نکرده اید