بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

مبادله ۷۵ میلیون پیام هوانوردی در سال ۱۴۰۲ برای ایمنی پروازها

مدیرکل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از مبادله بیش از ۷۵ میلیون پیام هوانوردی اعم از پیام های سلامتی پرواز و اطلاعات هوانوردی در بستر شبکه AFTN طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از مبادله بیش از ۷۵ میلیون پیام هوانوردی اعم از پیام های سلامتی پرواز و اطلاعات هوانوردی در بستر شبکه AFTN طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پورتال شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران کمال الدین غضنفری افزود: با وجود دانش مهندسی مخابرات هوانوردی و IT، همکاران ما در این اداره کل، هم اکنون سیستم ها و شبکه های هوانوردی را بومی سازی کرده اند و تمام سامانه های هوانوردی کشور به صورت کاملاً ایمن و یکپارچه خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی اظهار داشت: پیش از این در زمینه تهیه تجهیزات، سامانه ها و سوییچینگ های هوانوردی به خارج از کشور وابستگی داشتیم، اما به همت همکاران متخصص در حال حاضر بسیاری از سامانه های ما بروز شده اند و نمونه های آن سامانه های ASUR، INFPL converter، TELECOM،EFSS، FDP، IFPS و IPASS و یا شبکه AFTN هستند.

وی گفت: AFTN یک شبکه بین المللی است که در آن پیام های هوانوردی زیادی در زمینه تامین سلامتی پروازها مبادله می شود و این شبکه مهم، فرودگاه ها و ایستگاه های هوانوردی جهان را در بستری امن به یکدیگر متصل کرده است.

غضنفری بیان کرد: سامانه های ASUR و EFSS اواخر سال گذشته با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی و مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به بهره برداری رسید و به همت همکاران این اداره کل هم اکنون سامانه EFSS در ۱۴ فرودگاه کشور فعال شده است. 

وی با بیان اینکه سامانه EFSS تمام اطلاعات پروازهای هوایی در فرودگاه های کشور را در اختیار دارد و به صورت یکپارچه می تواند ایمنی پروازها را تامین کند, گفت: از طرفی با راه اندازی و بومی سازی سامانه  ASUR توسط متخصصان دانش مهندسی مخابرات هوایی و فناوری اطلاعات در این اداره کل بیش از ۱۰ میلیون یورو در این زمینه صرفه جویی ارزی شده و آنتن های این سامانه هم اکنون در فرودگاه های مختلف کشور پس از مکان یابی، نصب و راه اندازی شده است.

غضنفری تاکید کرد: این سامانه با دریافت سیگنال های ADS-B  می تواند هر لحظه موقعیت آنی و لحظه ای هواپیما را در آسمان کشور رهگیری کند و ۱۰۰ درصد این سامانه بر اساس نیازهای هوانوردی کشور بومی سازی شده و سالانه از خروج ارز زیادی از کشور جلوگیری می کند.

وی افزود: مرکز عملیات امنیت شرکت فرودگاه ها با پایش مداوم بسترهای هوانوردی و فرودگاهی کشور از سامانه ها محافظت می کند تا زیرساخت های شرکت بتوانند در شرایط نرمال و مناسب خدمت رسانی کنند و برای محافظت کامل از این سیستم ها، شبکه های هوانوردی و فرودگاهی کشور ایزوله شده اند تا از این طریق، ورود ترافیک های مخرب نیز به داخل شبکه هوانوردی و فرودگاهی کشور کنترل و خنثی شود.

مدیرکل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی با اشاره به ''۱۷ می'' روز جهانی مخابرات هوانوردی از تلاش ها و اقدامات همه همکاران خود در این اداره کل تقدیر کرد و افزود: همکاران ما بدون آنکه دیده شوند در پشت صحنه صنعت هوانوردی کشور نقش آفرینی می کنند و تلاش های بی بدیل آن ها در ایمنی صنعت حمل و نقل هوایی کشور بر کسی پوشیده نیست.

غضنفری یادآور شد: تمام تلاش همکاران ما در این اداره کل به عنوان بخشی از جامعه بزرگ عملیات هوانوردی، تامین سلامتی پروازها با رعایت تمام مصوبات، کنوانسیون ها و استانداردهای بین المللی مخابراتی است تا بتوانیم با اطمینان کامل در صنعت هوانوردی کشور نقش آفرینی کنیم.

وی اظهار داشت: هدف این کنوانسیون های بین المللی هوانوردی در جهان، ارایه سرویس های مخابراتی و برقراری مناسب ارتباطات در ناوبری هوایی است و این مهم برای سلامتی، نظم و کارایی ناوبری هوایی جهان بسیار ضروری است.

غضنفری یادآور شد: قوانین استاندارد برای مخابرات هوانوردی نخستین بار توسط شورای ایکائو در سال ۱۳۲۸ بر اساس مفاد ماده ۳۷ کنوانسیون و معاهده نامه سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری شیکاگو تحت عنوان انکس ۱۰ توصیه شده است و این مفاد قانونی از اول مارس ۱۹۵۰ قابلیت اجرایی پیدا کرد و ما نیز در این اداره کل مجری این قوانین بین المللی مخابراتی و هوانوردی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.