◄ سایپا و ایرانخودرو با تیم مشترک پلیس و معاینه فنی همکاری نکردند
در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بازدید اخیر تیم مشترک پلیس و معاینه فنی از کارخانههای سایپا و ایرانخودرو اظهارکرد: زمانی که پلیس برای بازرسی سرویسهای این کارخانهها مراجعه کرد متأسفانه همکاری نکردند و از ورود ما ممانعت کردند.
در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بازدید اخیر تیم مشترک پلیس و معاینهفنی از کارخانههای سایپا و ایرانخودرو اظهارکرد: زمانی که پلیس برای بازرسی سرویسهای این کارخانهها مراجعه کرد متأسفانه همکاری نکردند و از ورود ما ممانعت کردند.
بهگزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی افزود: از ابتدای مهرماه در شرکت واحد اتوبوسرانی از تردد هرگونه اتوبوسی که معاینهفنی نداشت، جلوگیری شد و مجبور شدیم فعالیت ۵ درصد اتوبوسها را بهدلیل اینکه نتوانستند معاینهفنی را بگیرند، متوقف کنیم.
او ادامه داد: تیم مشترک پلیس و مرکز معاینهفنی در ترمینالها و محل دپوی اتوبوسها حاضر میشوند و بهصورت تصادفی معاینهفنی اتوبوسها را چک میکنند حتی معاینهفنی اتوبوسهایی که از اگزوز آنها دود خارج میشود، باطل میشود.
پورسیدآقایی با اشاره به آلودگی خودروهای حمل پسماند شهر تهران تصریح کرد: پرداخت صورتوضعیت حمل زباله این خودروها از ابتدای آبانماه منوط به این است که این خودروها معاینهفنی داشته باشند. چنانچه خودروهای حمل زباله معاینهفنی نداشته باشند از پرداخت صورتوضعیت آنها ممانعت میشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره خودروهای حمل نخالههای ساختمانی گفت: در مراکزی که محل دپوی حمل نخاله است دوربین گذاشتهشده و تمامی خودروهایی که این اقدام را انجام میدهند، کنترل میشوند.
پورسیدآقایی ادامه داد: طی بازدیدی که از این مراکز داشتیم متوجه شدیم که بخش زیادی از خاورهای حمل نخاله ساختمانی معاینهفنی نداشتند و یا برخی که معاینهفنی داشتند در تست مجدد مردود شدند.
او در ادامه تأکید کرد: شهرداری تهران مصمم است که اجازه تخلیه نخاله به خودروهایی که معاینهفنی ندارند را ندهد.
پورسیدآقایی در پایان تصریح کرد: آلودگی هوا موضوعی است که همه نهادها در قبال آن مسئول هستند و باید داوطلبانه درزمینهٔ کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند.