بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

تحمیل هزینه ۱۰۰میلیاردی کرونا در بخش حمل و نقل

شهردار تهران از تحمیل هزینه ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش حمل و نقل شهرداری تهران با شیوع کرونا ویروس خبر داد.

تحمیل هزینه ۱۰۰میلیاردی کرونا در بخش حمل و نقل
تین نیوز |

شهردار تهران از تحمیل هزینه ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش حمل و نقل شهرداری تهران با شیوع کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در نشست خبری امروز دوشنبه که با حضور معاونین خدمات شهری و امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: معاونت خدمات شهری و معاونت اجتماعی شهرداری تهران دو حوزه گسترده شهرداری محسوب می شود. بسیاری از بوستان هایی که در این دوره مدیریت شهری احداث شده است برج باغ هایی بودند که قرار بود برای آنها پروانه صادر شود اما با تدبیر به بوستان ها تبدیل شدند.

وی افزود: در خیابان ولیعصر از موضوعات محوری است که از نیمه دوم سال ۹۶ این خیابان به واسطه درختان چنار که ۱۸ هزار اصله بود و در طول ۲۰ کیلومتر تنها ۶۰۰۰ درخت از آن باقیمانده بود. ظرف مدت سه سال بیش از ۳۰۰۰ درخت در این مسیر کاشته شد که نقش بسیار موثری داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: شهرداری تهران در این مدت مسئولیت های مضاعفی را تقبل کرده، برای مثال بوستان های جنگلی که نگهداشت آنها به ویژه در فصول مختلف و سال های خشکسالی و ترسالی نیازمند شیوه خاصی است و بر عهده سازمان جنگل ها و مراتع است؛ اما با توجه به شرایط دولت این سازمان امکان نگهداری این جنگل ها را نداشت. لذا شهرداری تهران این کار را پذیرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به میادین میوه و تره بار در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در ارزیابی هایی که از خدمات ارائه شده شهرداری تهران از سوی شهروندان انجام شده میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این سازمان مناسب بوده و ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت های محصولات ارائه شده در میادین نسبت به سطح شهر متناسب تر بوده است.

وی به توسعه کمی و کیفی سازمان آتش نشانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توسعه خوبی در تجهیزات و تعداد ایستگاه ها انجام شده و نتیجتا شرایط این سازمان با قبل از حادثه پلاسکو اصولا قابل مقایسه نیست.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع توافق اورژانس با سازمان آتش نشانی اشاره کرد و افزود: بی تردید در آتش سوزی های سنگین مجروح وجود دارد. لذا توافقی با اورژانس حاصل شد که علاوه بر کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه با بهره گیری از پدهای هلیکوپتری امکان انتقال مجروحین توسط بالگرد فراهم شد. بی تردید نقش این پدهای هلیکوپتر در زمان بحران بیشتر مشخص خواهد شد.

حناچی با اشاره به شیوع کرونا ویروس و هزینه هایی که این اپیدمی به شهرداری تهران متحمل کرده است گفت: حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر روزانه در شرایط عادی تعداد متوفیان شهر تهران بوده که توسط سازمان بهشت زهرا مدیریت می شده، اما در شرایط کرونا روزانه تعداد این متوفیان به دو برابر افزایش پیدا کرد.موضوعی که قابل مقایسه با سایر نقاط جهان بود اما کاری که بهشت زهرا(س) انجام داد در تاریخ این سازمان باقی خواهد ماند. این سازمان در کمال احترام و انجام شرعیات تلاش کرد گامی در جهت تصلی و همکاری با خانواده ها داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه زیباسازی جور سازمان های متولی فرهنگ را سازمان زیباسازی به دوش می کشد افزود: ما در شرایط عادی و شرایط بحران در این حوزه اقداماتی را انجام دادیم که برخی از آنها در سطح ملی قابل توجه است. مثلا در موضوع هواپیمای اوکراینی شهرداری اقدامی که انجام داد از بسیاری اتفاقات بعدی جلوگیری کرد. در حوزه بین الملل نیز در حادثه دانشگاه کابل اقدام شهرداری تاثیر فراملی داشت که مورد تقدیر بسیاری در سازمان های بین المللی شد. ویدیو مپینگ میدان آزادی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و قطعا با ظرفیت های هنری بیشتر این کار را ادامه خواهیم داد. در حوزه حمل و نقل و مصرف سوخت نیز از ساختمان های خود شهرداری کار بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر را آغاز و ادامه خواهیم داد. بی تردید تلاش می کنیم موضوعات شهر با نگاه اجتماعی دنبال شود.

حناچی با اشاره به تلاش شهرداری برای توجه به موضوع محله محوری و اجرای پروژه های محله محور گفت: در سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های محله محور در نظر گرفتیم و برای سال جاری نیز همین میزان اعتبار برای پروژه ها اختصاص پیدا می کند که نقش بسیار تاثیرگذاری در ارائه خدمات به مردم دارد.

وی افزود: قطعا حس تعلق مردم به شهر موضوعی است که آنها را به شهروندان مشارکت پذیر تبدیل می کند. لذا این مسئله توسط شهرداری تهران پیگیری خواهد شد. در مورد گرمخانه های شهر تهران نیز خوشبختانه دو سال است که بر اساس سرمای فصل زمستان ما فوتی نداشته ایم و تلاش می کنیم در این بخش التیام بخش باشیم. از سوی دیگر تلاش شهرداری این بوده که اقدامات با استفاده از خلاقیت ارزانتر اجرایی شود. کاهش اختلاف شمال و جنوب شهر و همچنین کاهش هزینه های اداره شهر اکنون کاملا ملموس است. در مورد کرونا نیز حوزه های مختلف خدمات شهری به شدت در موضوع درگیر بودند اما خوشخبتانه با کاهش تعداد فوتی ها در تهران از ورود ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر به حدود ۴۰ نفر شرایط بهتر شده و امیدواریم این روند نزولی ادامه پیدا کند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کودکان کار در سطح شهر تهران و افزایش آنها گفت: کودکان کار و کودکان زباله گرد دو موضوعی هستند که باید از یکدیگر جدا شوند. قطعا ما با موضوع کودکان زباله گرد مقابله خواهیم کرد و در حال حاضر نیز تعداد آنها کاهش پیدا کرده اما در حوزه کودکان کار گستردگی بسیاری وجود دارد و این کار فراتر از شهرداری تهران است.

وی در خصوص فروش ساختمان اقدسیه گفت: در کشور بر اساس قانون عمل می کنیم و الزام قانونی در مورد ساختمان هایی که ثبت ملی شدند وجود دارد. شهرداری روزانه ممکن است صدها ملک را بفروشد و یا بر اساس ماموریت های خود املاکی را خریداری کند. بسیاری از آثار در تهران توسط شهرداری مرمت و سپس ثبت ملی شده اند اما ملک اقدسیه هر چند که ملک فاخری بود اما قدمت زیادی نداشت و ثبت ملی هم نبود.

شهردار تهران در خصوص حادثه ساختمان کلینیک سینا اطهر و خبر انفصال خدمت یکی از معاونان شهردار تهران در این حادثه گفت: نکته اساسی این است که اتفاقی که روی داد ریشه قانونی دارد. در قوانین ما آمده مطب های پزشکی می توانند در پلاک های مسکونی شکل بگیرند. این قانون در سال ۶۵ اصلاح شد و به مطب های پزشکی و حرفه های وابسته نیز اجازه داده شد که در پلاک های مسکونی فعالیت کنند. نتیجه این امر ایجاد کلینیک ها در واحدهای مسکونی بود. در مورد این پرونده گزارشی برای تخلفات ریاست جمهوری رفته بود و خبری هم در مورد رأی بدوی این موضوع منتشر شد که اعتراض بر روی آن انجام شده تا در تجدید نظر رای قطعی صادر شود اما بی تردید تا کنون هیچ رأی قطعی برای هیچ یک از مسئولین شهرداری تهران صادر نشده است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص هزینه های شیوع کرونا ویروس که به شهرداری تهران تحمیل شده، گفت: برآورد اولیه ما در حمل و نقل نشان می دهد ماهیانه ۱۰۰ میلیارد در بخش های مختلف حمل و نقل به شهرداری تحمیل شده هر چند که در ساعات پیک در اتوبوس و مترو با مشکل مواجه هستیم، اما زمانی که کرونا حل شود نیز تعداد مسافران ما به قبل از اپیدمی بر نمی گردد. لذا رقم های سنگینی در این حوزه وجود دارد، بسیاری از کلانشهرها در دنیا که وضعیت اقتصادی بهتری دارند رقم های زیادی را از دولت دریافت کردند اما شهرداری تهران در این حوزه کمکی از دولت دریافت نکرده است.

حناچی در خصوص اظهار نظر برخی از اعضای پیشین شورای شهر تهران در خصوص تحویل شهری آباد به این دوره مدیریت شهری و تحویل شهری ویران برای دوره بعدی گفت: ما نه شهر آباد تحویل گرفته ایم و نه ویران تحویل می دهیم. ما تلاش کردیم راهبردها را اصلاح کنیم. حرف و عمل ما باید منتطبق باشد و در این راستا تلاش کردیم برنامه های عملیاتی در امتداد شعارمان باشد. قطعا کسانی که در دوره قبل کار کرده اند نیز تلاش کردند وضعیت بهتر شود.

شهردار تهران در خصوص ارزیابی معاونت اجتماعی شهرداری تهران نیز گفت: میان معاونت خدمات شهری و معاونت اجتماعی تفاوت های عمده ای وجود دارد. ما در خدمات شهری مسئولیت و اختیارات را توأمان داریم اما در معاونت اجتماعی همه اختیارات و مسئولیت ها با ما نیست اما شهرداری تلاش می کند با نگاهی فرهنگی به مشکلات خود بپردازد تا عارضه های کمتری داشته باشد.

حناچی در خصوص تبلیغات انتخابات نیز گفت: شهرداری فضای تبلیغات انتخابات را همچون دوره های گذشته فراهم می کند. در مورد ریاست جمهوری نیز اگر درخواستی از ما انجام شود تلاش می کنیم به صورت متناسب و عادلانه شرایط را فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.