آیا اتوبوس های سه کابین برای تهران مناسب است؟
یکی از جدیدترین ناوگانی که شهرداری تهران به دنبال خرید آن رفته اتوبوس های سه کابین است.
یکی از جدیدترین ناوگانی که شهرداری تهران به دنبال خرید آن رفته اتوبوس های سه کابین است.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، یکی از مهمترین مشکلاتی که تهران با آن دست و پنجه نرم می کند مشکلات مربوط با حمل و نقل عمومی است و بر همین اساس نیز امسال شورای شهر تهران حمل و نقلی ترین بودجه را برای شهرداری تهران تعیین کرد.
بودجه امسال شهرداری تهران با ۱۰ هزار میلیارد تومان بیشتر در حوزه حمل و نقل بسته شد و شهرداری تهران موظف به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال است.
اما یکی از مواردی که شهرداری تهران برای جبران عقب ماندگی خود در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی دنبال می کند تأمین اتوبوس های سه کابینه برای تهران است و در همین راستا در اردیبهشت ماه سال جاری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره اتوبوس های سه کابین گفت: با توجه به مجوزی که از سوی دولت برای واردات صادر شده، در حال رایزنی هستیم تا موضوع عملیاتی شود اما هنوز نتیجه قطعی حاصل نشده است.
پس از اعلام مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی برای خرید اتوبوس های سه کابین، روز گذشته جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از قطعیت نتیجه خرید این اتوبوس ها خبر داد و گفت: با یکی از شرکت ها قرارداد تأمین ۱۰۰ اتوبوس سه کابینه تولیدی در ترکیه را منعقد کرده ایم که ۵۰ دستگاه امسال و ۵۰ دستگاه نیز در سال آینده تأمین خواهد شد.
استفاده از اتوبوس های سه کابین در خطوط BRT
اما موضوع مهم این است که آیا خرید اتوبوس های سه کابینه برای تهران مناسب است یا خیر و به گفته عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران از این اتوبوس می توان در خیابان هایی خاص استفاده کرد.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اتوبوس های سه کابین گفت: در گذشته اتوبوس های سه کابین در شهر تهران وجود داشتند.
وی ادامه داد: می توان از این اتوبوس ها در خطوط بی آر تی تهران و در خیابان هایی که دارای پیچ و خم های کمتری هستند استفاده کرد و به نظر می رسد اتوبوس های سه کابین برای خطوط بی آر تی به شدت پرکاربرد باشند.
قائمی با اشاره به عملکرد این اتوبوس ها اظهار کرد: به طور قطع قیمت اتوبوس های سه کابین از اتوبوس های دو کابین کمتر خواهد بود زیرا بخش فنی یکی خواهد بود و تنها یک اتاق دیگر روی اتوبوس سوار می شود.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تراموا که اکنون فقط بحث آن مطرح شده است نیز عملاً اتوبوس چهار کابینه ای است که به جای دارا بودن چرخ لاستیکی چرخ فلزی دارد.