◄ ایستگاه های بی آر تی با روش روسازی بلوکی بهسازی می شوند
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از اجرای طرح بازسازی روسازی ایستگاه های بی آر تی با استفاده از روش جدید روسازی بلوکی (block paving) یا بتن مسلح در خطوط مختلف پایتخت خبر داد
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از اجرای طرح بازسازی روسازی ایستگاه های بی آر تی با استفاده از روش جدید روسازی بلوکی (block paving) یا بتن مسلح در خطوط مختلف پایتخت خبر داد و گفت: امسال، حداقل در ۴۰ ایستگاه، این پروژه جرا می شود که البته تا امروز در ۷ ایستگاه پُرتردد اتوبوس های تندرو، این بهسازی انجام شده است.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران؛ سید مجتبی شفیعی با اعلام اینکه روسازی آسفالت تعدادی از ایستگاه های بی آر تی که عموما به دلیل شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری، دچار خرابی زیادی شده بودند، تحت اجرای عملیات بهسازی و روسازی بتنی قرار گرفته اند، گفت: مراحل مختلف اجرایی شامل تراش و برداشت سطح آسیب دیده، روسازی با استفاده از بتن مسلح و اجرای کف پوش بتنی در این ایستگاه ها آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و روسازی ۴۰ ایستگاه در خطوط مختلف بی آر تی پایتخت در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار کرد: تا کنون در ۷ ایستگاه که دچار آسیب های اساسی نظیر شیارشدگی، انواع ترک خوردگی و جمع شدگی در سطح لایه آسفالت بودند، عملیات مذکور به این روش با موفقیت به اتمام رسیده که مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت کرده اند.
شفیعی در مورد روش بتن مسلح با روکش موزاییکی بتنی، توضیح داد: از مهم ترین مزیت های این روش نسبت به روش های دیگر، مقاومت بالا در برابر نیروهای افقی، سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینه های ساخت و نگهداری است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با برشمردن ویژگی های مثبت عملیات روسازی بلوکی، گفت: این روش در شرایط مختلف جوّی و ترافیکی، از وضعیت نسبتا یکسانی برخوردار بوده و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، ضمن بهبود کیفیت خدمت رسانی در خطوط بی آر تی، باعث کاهش قابل توجه آسیب های وارده به اتوبوس های تندرو و تقلیل هزینه های نگهداری آنها نیز می شود.
گفتنی است، عملیات بهسازی و روسازی ایستگاه های بی آر تی تا کنون در ایستگاه کوی نصر (بزرگراه شهید چمران در مسیر شمال به جنوب و بالعکس)، ایستگاه شهید فتحنائی (خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب و بالعکس)، ایستگاه های شهید منتظری و بوعلی (خیابان دماوند) و ایستگاه دکتر قریب (خیابان آزادی) به پایان رسیده و در ایستگاه ۱۷ شهریور (بزرگراه بعثت در مسیر شرق به غرب و بالعکس) و ایستگاه فرودگاه (خیابان دماوند در مسیر غرب به شرق) در دست اجراست که در سایر ایستگاه ها نیز متناسب با شدت خرابی و حجم تردد در اولویت اجرا قرار خواهد گرفت.