قطار ملی روی ریل مترو/اتمام فاز اول کمربند سبز تهران
سخنگوی شهرداری تهران از اتمام فاز اول کمربند سبز تهران در روز چهارشنبه آتی همزمان با روز درختکاری خبر داد.

سخنگوی شهرداری تهران از اتمام فاز اول کمربند سبز تهران در روز چهارشنبه آتی همزمان با روز درختکاری خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مطهر محمدخانی در نشست خبری ظهر امروز خود با بیان اینکه در هفته های اخیر بخشی از کلان پروژه های شهرداری تهران اعم از بسته حمل و نقل برقی به بهره برداری رسید، گفت: به زودی شاهد خواهیم بود که قطار ملی در خطوط مترو کار خود را آغاز می کند.
وی با بیان اینکه مسیر ۴۷ کیلومتری سرزندگی نیز به شهروندان تقدیم شد که یک شبکه جذاب بدون مزاحمت خودرو، برای پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از اسکوتر برقی خواهد بود، اظهار کرد: این مسیر ۴۷ کیلومتری از چهار بوستان فدک، پردیسان، ۱۳ هکتاری و نهج البلاغه عبور کرده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به برج میلاد، بوستان گفتگو و خوابگاه های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران خواهد رسید.
سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه روز چهارشنبه همزمان با روز درختکاری فاز اول کمربند سبز تهران به پایان خواهد رسید، گفت: قرار بود ۵۰ هزار هکتار فضای سبز پیرامون شهر اجرا شود که از دهه ۷۰ این طرح آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.
محمدخانی در مورد چرایی اختلال در خطوط مترو در روزهای گذشته با بیان اینکه مسئله مترو مسئله پیچیده ای است و از ابتدای دوره روی این موضوع تأکید کردیم، افزود: اقدامات بسیار خوبی از جمله اورهال قطارها صورت گرفته و حتی واگن های دی سی پلاس به ناوگان بازگشته است. این در حالی بود که در مدیریت قبل می گفتند که این قطارها قابلیت استفاده ندارند؛ اما با قابلیت های جدید به مسیر بازگشت و دقت داشته باشید که مترو به ۳۰۰۰ واگن نیاز دارد که امروز تنها ۱۵۰۰ واگن داریم و در ابتدای دوره تعداد واگن ها ۱۱۰۰ مورد بود. ما تا کنون توانستیم ۴۰۰ واگن اضافه کنیم؛ اما با این شرایط، تراکم جمعیت در قطارها و ایستگاه ها بیشتر می شود که شرمندگی ما را به دنبال دارد و تمام تلاش ما بر این است که از تمام مسیرهای ممکن تأمین واگن ها را دنبال کنند.
وی با تأکید بر اینکه واگن های چینی را نیز از چین دریافت خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری دولت و پیگیری های وزارت خارجه برای تکمیل پیش پرداخت، اولین رام ها را وارد خطوط کنیم، گفت: ما در ارتباطی تنگاتنگ با دولت بودیم و رئیس جمهور در این زمینه دستورات لازم را داده و امیدواریم تا پایان سال، شهردار و یا معاون حمل و نقل و ترافیک در مورد تسریع این روند اخبار خوبی را به مردم بدهند.
سخنگوی شهرداری تهران در مورد چرایی تاخیر در افتتاح ایستگاه های مترو با بیان اینکه بخشی از تأخیرها با توجه به اولویت بندی بودجه و شرایط کارگاه ها انجام شده است، گفت: در برخی موارد معارضینی وجود دارد و گاهی موضوعات اولویت دارتری وجود دارد؛ اما امید است که در بهار سال آینده هر چهار ایستگاه وعده داده شده افتتاح شود.
محمدخانی در مورد تست دو رام تراموا در تهران با بیان اینکه از این دو رام قطار در طول مدت ۲ ماه اخیر تقریباً هر شب تست های مختلفی از جمله سرعت، سیستم ترمز، راهبر هوشمند و سیستم سیگنالینگ و.... انجام شد که همه تست ها با موفقیت همراه بود، افزود: از سال آینده قرارداد ۶۰ رام تراموا اجرایی و ترامواها از سال آینده وارد تهران خواهد شد اما بنا داریم از تراموای چهار کابین استفاده کنیم که ظرفیت آن ۳۵۰ نفر است که متناسب با زمان بندی ورود تراموا باید ایستگاه ها نیز بازطراحی شوند؛ البته مباحث کارشناسی و موارد قانونی آن را نیز از مسیر شورای شهر دنبال خواهیم کرد.