۲ هزار اتوبوس به شبکه خدمات رسانی اتوبوسرانی افزوده می شود
از ابتدای سال جاری ۴ قرارداد با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده که مجموعا ۲ هزار اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس از طریق نوسازی به شبکه خدمات رسانی اتوبوسرانی افزوده خواهد شد.
![۲ هزار اتوبوس به شبکه خدمات رسانی اتوبوسرانی افزوده می شود](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/ecd9Muraa21U/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLFBATBHwlbLH/%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3+%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C.jpg)
همزمان با دهه ولایت، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از انعقاد قرارداد خرید ۲ هزار اتوبوس و ۵۰۰ مینی بوس برای توسعه ناوگان این شرکت خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، مهدی علیزاده با اعلام این خبر، گفت: در ادامه روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قراردادی برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس جدید منعقد شد.
وی افزود: با توافقاتی که در این قراردادها صورت گرفته بخشی از این اتوبوس ها و مینی بوس ها تا پایان سال و مابقی تا سال ۱۴۰۳ به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه شود.
علیزاده افزود: با نگاه ویژه شهردار تهران و بودجه مناسبی که اعضای محترم شورای شهر به توسعه ناوگان حمل و نقل به ویژه اتوبوسرانی اختصاص داده اند، از ابتدای سال جاری ۴ قرارداد با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده که مجموعا ۲ هزار اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس از طریق نوسازی به شبکه خدمات رسانی اتوبوسرانی افزوده خواهد شد.
علیزاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی، افزود: بازسازی و اورهال و همچنین مهندسی مجدد خطوط از دیگر اقداماتی است که برای افزایش توان اتوبوسرانی تهران انجام می شود که امیدواریم با تحقق این برنامه ها و اقدامات گامی موثری برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان برداشته شود.
وی ادامه داد: بخش اورهال و بازسازی اتوبوس ها نیز طبق برنامه تا ابتدای مهرماه انجام خواهد شد و قبل از بازگشایی مدارس قریب ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از بخش ملکی یعنی اتوبوس های شهرداری، بهسازی و نوسازی می شود. همچنین در تلاش هستیم با پرداخت یارانه، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز بازسازی و به چرخه خدمات رسانی اضافه شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به نوسازی برخی از خطوط اتوبوسرانی و تغییر ناوگان آنها از اتوبوس به مینی بوس خاطر نشان کرد: در قالب طرح مهندسی مجدد خطوط اتوبوس هایی که در خطوط کم تقاضا بودند برای بهره وری بهتر به خطوط پر مسافر منتقل و از مینی بوس های نو برای خدمات رسانی در این خطوط استفاده می شود.