◄ لزوم بازنگری در سهمیه سوخت ناوگان باری جاده ای
یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است سهمیه سوختی که به ناوگان باری اختصاص می یابد، کافی نیست.
یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است سهمیه سوختی که به ناوگان باری اختصاص می یابد، کافی نیست.
به گزارش تین نیوز، ابوالفضل کریمی راننده کامیون و دبیر انجمن کامیونداران و رانندگان شهر دیزیچه در این مورد به خبرنگار ما گفت: سوخت کامیون ها در نیمه ماه تمام می شود و سوختی وجود ندارد که بشود کار کرد و تعهدات را انجام داد.
وی افزود: سوخت آزاد هم در جایگاه ها به فروش نمی رسد و اغلب جایگاه ها کارت سوخت آزاد ندارند و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای رانندگان شده است.
کریمی با بیان این که لازم است مسئولان بخش حمل و نقل و وزارت نفت مشکل تأمین سوخت ناوگان حمل و نقل بار را مورد توجه دهند، عنوان کرد: رانندگان درگیر موضوعات متعددی از جمله هزینه مالیات، بیمه تامین اجتماعی، تعمیر و نگهداری کامیون، اقساط مربوط به وام های دریافتی و ... هستند.
این شهروند خبرنگار ادامه داد: همه این هزینه ها باید به موقع پرداخت شود اما وقتی سوخت سهمیه ای برای کار کردن تمام می شود و سوخت آزاد هم در دسترس نیست چگونه می توان کار کرد و این هزینه ها را پرداخت کرد.
آذر ماه امسال نیز یکی دیگر از رانندگان به تین نیوز گفته بود: به دلیل کم بودن سهمیه ها در ماه جاری، سهمیه سوخت اغلب کامیون ها به اتمام رسیده و آنان به خرید گازوئیل آزاد روی آورده اند.
بخاطر پیر و پیغمبر کاری کنید ۴ خانواده فقط چشممون به ۱ کامیونه تک باری هستش و الان ۱۵ روزه بخاطر نبود سهمیه گازوییل خوابیده،نمیدونم چه بی شرف و بیسواد احمقی داره این کارها رو میکنه فکر نمیکنه شاید یه کامیون تعمیرات داشته باشه یا اینکه حدود ۴۰ روز بصورت محلی گندم و جو کار کنه که بارنامه نمیخواد یا ۳ماه بصورت محلی چغندر کار کنه که اگه بارنامه باشه باید روزی ۳ تا ۴ بارنامه بگیره که کشاورز بیچاره میشه همه اینها اصلا نیازی به بارنامه ندارن یا نمیصرفه که بارنامه بگیرن