◄ صدور کارت هوشمند برای ناوگان فرسوده؛ جبران اشتباه با اشتباه دیگر
صدور کارت هوشمند ناوگان برای ناوگان فاقد پیمایش با سن بالای فرسودگی مصداق بارز مبارزه با قانون هوای پاک است.
صدور کارت هوشمند ناوگان برای ناوگان فاقد پیمایش با سن بالای فرسودگی مصداق بارز مبارزه با قانون هوای پاک است.
باوجود قوانین متعدد برای کاهش آلودگی هوا و دسترسی به هوای پاک به تصویب مجلس رسیده است اما به دلیل اجرای «جزیره ای، سلیقه ای و دل بخواهی» این قوانین توسط دستگاه های مسئول هیچ تغییری در بهبود وضعیت تنفسی مردم در شهرهای بزرگ و کلانشهرها شاهد نیستیم و این عملکرد جزیره ای بیشترین آسیب را به مردم زده است.
به گفته مسئولان سازمان محیط زیست بخشی از گرد و خاک از خارج از کشور است که در این زمینه با هواشناسی قرارداد بسته شده که با کمک سه دانشگاه اقداماتی صورت بگیرد تا مشخص شود در کدام کشورها مشکل وجود دارد و امسال در این زمینه بودجه تخصیص یافته ضمن اینکه از منابع بین المللی هم استفاده می شود.
حال باید پرسید چطور برای مقابله با الودگی هوای فرا مرزی بودجه موجود است ولی برای 16درصد آلاینده مربوط به ناوگان فرسوده سنگین کشور، بودجه وجود ندارد؟
صدور کارت هوشمند ناوگان فاقد فعالیت، فعل بارز مقابله با قانون هوای پاک است و درصورت عملی شدن باید شاهد واکنش مراجع قضایی و نظارتی باشیم.
راننده بدبختی که رفته ماشین روز دنیا رو آورده به دلیل نبود گواهی اسقاط ماشینش داره زیر آفتاب خاک میخوره ولی کامیون پنجاه ساله داره کار میکنه مگه طبق قانون هوای پاک نباید به کامیون بالای ۲۵ سال اجازه کار داد چطور راننده ای که همه زندگیشو فروخته یه کشنده روز دنیا رو آورده باید گواهی اسقاطی که نیست و اگه باشه هیچ کس توان خریدشو نداره ارائه بده و قانون مو به مو اجرا بشه ولی در باره کامیون های فرسوده قانون بایگانی شده