بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

مسئولین با عملکرد مطلوب موجب ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری شوند

مسئولین با عملکرد مطلوب موجب ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری شوند
تین نیوز

دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مسئولین با عملکرد مطلوب و نمایش کارآمدی نظام از یک طرف و با حسن امانت‌داری و پاسداری دقیق از آراء مردم موجب ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری شوند.

 

به گزارش ایسنا، محمدرضا غیرتی اظهار کرد: مردم مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و مقبولیت نظام نیز متکی به آرای عمومی انتخابات است.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مکانیسم اعمال حاکمیت و مشارکت سیاسی انتخابات است، افزود: در فرایند برگزاری انتخابات و تشکیل هیات‌های اجرایی و نظارت، مردم نقش پررنگی دارند و هشت نفر از اعضای هیات‌های اجرایی را معتمدین مردمی تشکیل می‌دهند. همچنین در هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها نیز از نیروهای با تجربه و متعهد برای نظارت بر برگزاری انتخابات استفاده می‌شود.

 

غیرتی گفت: به لحاظ تعیین سرنوشت، مردم نقش اساسی و بی‌بدیل دارند و تمام مسئولین نظام جمهوری اسلامی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند. انتخابات شوراها فراگیرترین و گسترده‌ترین نوع انتخابات است که مردم آثار انتخابات خود را به صورت ملموس از نزدیک مشاهده می‌کنند.

 

دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: مسئولین با عملکرد مطلوب و نمایش کارآمدی نظام از یک طرف و با حسن امانت‌داری و پاسداری دقیق از آراء مردم موجب ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری می‌شوند.

 

غیرتی با اشاره به اینکه دو معیار کلی مورد نیاز برای هر امری داشتن تعهد و تخصص است، تصریح کرد: فردی که می‌خواهد مورد اعتماد مردم قرار گیرد باید متعهد به اصول اخلاقی و دینی باشد و رأی مردم را به مثابه امانتی بداند که باید از آن پاسداری کرده و تمام تلاش خود را صرف خدمت به مردم و عمران و آبادانی و ارتقای جامعه کند. همچنین باید از تخصص و تجربه کافی برای پذیرش مسئولیت مورد نظر برخوردار باشد تا با اتخاذ راهکارهای دقیق، عملی و اجتناب از آزمون و خطا بتواند ارزنده‌ترین خدمات را به جامعه خویش ارائه کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.