بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
چلندری، مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد:

◄ هوشمند سازی فرودگاه امام خمینی با سامانه ایرانی

این سامانه بومی در راستای یکپارچه سازی سیستم های کنترل پذیرش مسافرین جهت تسهیل در پشتیبانی و مدیریت تیم فرودگاهی نقش موثری ایفا می کند.

هوشمند سازی فرودگاه امام خمینی با سامانه ایرانی
تین نیوز |

 سامانه بومی آروین کاپس در راستای یکپارچه سازی سیستم های کنترل پذیرش مسافران جهت تسهیل در پشتیبانی و مدیریت تیم فرودگاهی نقش موثری ایفا می کند. 

به گزارش تین نیوز، سعید چلندری مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی تهران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با هدف هوشمند سازی فرودگاه امام، سامانه "ARVIN CUPPS" برای نخستین بار توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی بومی سازی شده و به بهره برداری رسیده است. تا کنون، 500 هزار مسافر از مبدا فرودگاه امام خمینی با این سامانه پذیرش شده اند. 

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از ARVIN CUPPS، یکپارچه‌ سازی سیستم های کنترل‌ پذیرش مسافران جهت تسهیل در پشتیبانی و مدیریت تیم فرودگاهی و تهیه آمار دقیق از جزئیات پذیرش مسافران و بار همراه مسافران و . . .  است، که این امر به فرودگاه کمک می‌ کند در مدیریت منابع خود، از منابع انسانی گرفته تا منابع مصرفی فرودگاه برنامه جامعی داشته باشد. در یک کلام، بهره‌برداری از ARVIN CUPPS، مدیریت هزینه‌ های فرودگاهی را تسهیل می کند.

به گزارش تین نیوز، سامانه کاپس (ARVIN CUPPS)، مهمترین بخش یک فرودگاه هوشمند است که سبب تسهیل در مدیریت مرکزی فرودگاه، درآمد مضاعف، صرفه جویی در منابع زیر ساختی، اشتراک منابع فرودگاهی و تسهیل در پذیرش مسافران می گردد. 

از جمله امکانات سامانه آروین کاپس می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1) ارائه خدمات نرم افزاری و اشتراک سخت افزاری چک مسافران شرکت های هواپیمایی بدون محدودیت سخت افزاری

2) ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری در مرحله بردینگ مسافران و لود کنترل ایرلاین ها

3) راه اندازی و ارائه سرویس سیستم احراز هویت مشترک و مستقر در فرودگاه محل اجرا

4) جمع آوری آمار پذیرش مسافران و بار همراه مسافر و استفاده از آن در زمینه های مدیریتی، آماری، صدور صورتحساب و گزارش گیری در لحظه.

مزایای رقابتی این سامانه بومی برای کشور به شرح زیر است:

1) طراحی ، ساخت و پشتیبانی متخصصان ایرانی

2) پرداخت ریالی در ایران (صرفه جویی ارزی)

3) گزارش گیری در لحظه و تسهیل در مدیریت فرودگاه در جهت ارائه خدمات بهینه به ایرلاین ها و مسافران

4) قابلیت ارتقای خدمات، رقابت و صادرات
به طور خلاصه نیز خدمات سامانه ARVIN CUPPS شامل موارد ذیل می شود:

1) اشتراک گذاری تجهیزات کانتر شامل پرینترها، پاسپورت خوان و . . .  

2) احراز هویت جامع

3) اشتراک تجهیزات در خدمات بردینگ مسافران

4) گزارش گیری در لحظه و آمار پذیرش مسافرین و بار مسافرین

5) صدور صورت حساب

6) ارائه پنل مانیتورینگ و پشتیبانی جهت تسهیل در برنامه ریزی و مدیرت بهینه ترمینال های مسافری فرودگاه ها

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی پاسخ

    خیلی عالی هست.
    تولید داخلی یعنی این.
    کاری کردن که همه کشورهای توسعه یافته که این سرویس رو تو انحصار خودشون داشتند متوجه شدن ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس (Persian Gulf) خیلی فرق داره.