بازدید سایت : ۵۳۱۲۲
بهادری با دفاع از عملکرد دولت در حوزه حمل و نقل و مسکن مطرح کرد:

خرید هواپیماهای‌کوچک بحران زیان‌دهی فرودگاه‌ها را حل می‌کند

خرید هواپیماهای‌کوچک بحران زیان‌دهی فرودگاه‌ها را حل می‌کند
تین نیوز |

نایب رییس‌کمیسون عمران مجلس دهم خرید هواپیماهای ای.تی.آر را برای اقتصادی‌کردن فرودگاه‌های‌کشور بسیار مناسب خواند و در خصوص وضعیت مسکن مهر ارومیه، گفت:مسکن مهر ارومیه در محل قبرستان ساخته شده است و مردم بعد از خروج از خانه‌هایشان در واقع وارد قبرستان می‌شوند و به همین دلیل روحیه خود را باخته‌اند.

 

به گزارش تین‌نیوز، هادی‌ بهادری خرید هواپیماهای کوچک را در توسعه حمل و نقل هوایی و قرارگرفتن فرودگاه‌ها در مسیر اقتصادی حائز اهمیت خواند و گفت: برای هر مسئله‌ای باید به دنبال راه‌حل خاص آن باشیم. برای برقراری پروازهای روزانه بین‌استانی هواپیماهای ایرباس و بوئینگ مناسب نبود و اصولا شرکت‌های هواپیمایی تمایلی به سرمایه‌گذاری در خطوط هوایی کوچک نداشتند. ضمن اینکه انتظار اینکه هواپیمای بالای صد نفره وارد ناوگان هوایی کوچک شود غیرمعقول بود.

 

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بسیاری از پروازهای منطقه‌ای تحت‌شعاع همین مسئله قرارگرفته بود، گفت: فرودگاه‌های کوچک دچار ضعف اقتصادی شده بودند به همین دلیل ترکیب هواپیماهای پهن پیکر و کوچک در سبد خرید هواپیما بهترین انتخاب بود که منجر به مدیریت این بحران شد.

 

فرودگاه‌ها به مدار حمل و نقل کشور باز می‌گردند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس دهم ادامه داد: هواپیماهای ای.تی.آر تا حدود زیادی کمک‌دهنده وضع موجود هستند. هم‌اکنون بسیاری از فرودگاه‌های ما بازدهی اقتصادی ندارند و اصلا پروازی در طول روز در این فرودگاه‌ها انجام نمی‌شود. با ورود این هواپیماها این فرودگاه‌ها به مدار حمل و نقل کشور باز می‌گردند ضمن اینکه استفاده اقتصادی از فرودگاه‌ها باعث توسعه شهرها نیز می‌شود.

 

به گفته بهادری یکی از زمینه‌های توسعه شهرها توسعه فرودگاه‌ها است و اگر ما بتوانیم این کار را انجام دهیم به توسعه مردم این مناطق هم کمک کرده‌ایم.

 

وی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بسیاری از حوزه‌ها را قابل دفاع خواند و با اشاره به انتقادها درخصوص عدم تحویل واحدهای مسکن مهر در برخی استان‌ها نیز گفت: مسکن یک نیاز اجتماعی است ولی قرار نیست فرد با خرید خانه در یک چهاردیواری حبس شود، بلکه باید بتواند با محیط اطراف ارتباط داشته باشد.

 

مسکن مهر شاخص‌های اصلی برای سکونت واقعی را ندارد

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی اولویت‌هایی به مراتب مهمتر از خانه است و بدون این شاخص‌ها اساسا سکونت به معنای زندانی شدن است، گفت: موضوع دیگر بحث امنیت و راه دسترسی است. درحال حاضر خیلی از شاخص‌های اصلی برای سکونت واقعی و امکان زندگی اجتماعی در بسیاری از مساکن مهر وجود ندارد که دلیل اصلی آن هم جانمایی‌ غلط مسکن مهر است.

 

وی با تاکید براینکه تنها ساخت مسکن نیاز به خانه‌دارشدن مردم را برطرف نمی‌کند، گفت: بسیاری از مسکن‌های مهر در محل‌های اشتباه ساخته شده‌اند. همین حالا مسکن مهر ارومیه در محل قبرستان ساخته شده است و مردم بعد از خروج از خانه‌هایشان در واقع وارد قبرستان می‌شوند و به همین دلیل روحیه خود را باخته‌اند.

 

تصمیمات یک شبه منجر به ساخت مسکن مهر شد

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در این باره توضیح داد: درست در پایان تکمیل ساخت مسکن مهر ارومیه متوجه شدند که این ساخت و سازها در قبرستان انجام شده است و با معضل جدیدی روبرو شده‌اند که به روحیه مردم آسیب‌زده است.

 

این نماینده مردم در مجلس دولت فعلی را میراث دار طرح غلطی دانست که حل آن زمان‌بر است و گفت: تصمیمات یک شبه منجر به ساخت مسکن مهر شد اما نمی‌شود آن را رها کرد و در عین حال ادامه کار سخت است و نمی‌شود به مردم گفت بیشتر صبرکنند و این دوراهی کار را سخت کرده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    اقای بهادری!
    اولا هواپیما های ATR برای مسیر های زیر یک ساعت مناسب است و مابقی هواپیما های خریداری شده برای بالای 3 ساعت!
    پس هواپیما های مناسب برای پرواز های یک تا 2 ساعت چی؟؟نیاز اصلی را برطرف نکردند!!

    دوما ، بیست روند ATR کافی نیست و کاش به جای 20 فروند کوتاه برد و 180 فروند برد متوسط و بلند ، 50 فروند کوتاه برد و 100 فروند جت منطقه ای و 30 فروند برد متوسط و 20 فروند برد بلند خریداری میشد! و به همین نوع ، هواپیما برای خریداری میشد!
    سوما، به جای اینکه فقط به فکر خرید باشید ، به فکر تولید داخل هم باشید!
    با 20 میلیون دلار میشود مشکل موتور ایران140 را حل کرد! یا میشد خط مونتاژ ایرباس 318یا سوخو و ... را گرفت!
    5000 کارمند هواپیماسازی بخاطد دستور رییس جمهور مبنی بر عدم پرواز این هواپیما ، در کارخانه بیکار و یا کم کار شدند چون خط تولید خوابیده!