بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

نخستین بخش از واگن‌های مترو وارد شیراز شد

نخستین بخش از واگن‌های مترو وارد شیراز شد

تین نیوز |  مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز و حومه گفت: نخستین بخش از واگن‌های قطار شهری سومین حرم اهل بیت(ع) امروز (دوشنبه 19 اسفندماه)، وارد این شهر شد و عصر امروز روی ریل قرار می‌گیرد.
 
اسدالله حاجی‌زمانی ظهر امروز (سه‌شنبه 20 اسفندماه) در یک کنفرانس خبری افزود: این محموله شامل 5 واگن قطار و مجموعاض یک رام است که امروز رسماً رونمایی شده و پس از آن مرحله تست آغاز می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تیم کارشناسی شرکت فروشنده‌ی این واگن‌ها از یک ماه پیش در شیراز مستقر شدند، خاطرنشان کرد: این واگن‌ها ابتدا مرحله تست خط، پس از آن تست واگن را طی می‌کند اما برای راه‌اندازی فاز اول خط یک باید 15 واگن دیگر موجود در گمرک بندرعباس نیز ترخیص و به شیراز منتقل شود تا پس از طی مراحل تست، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات شود.
 
حاجی‌زمانی بدون تعیین زمانی برای آغاز بهره‌برداری از این بخش از خط نخست قطار شهری شیراز و با بیان اینکه با رسیدن این واگن‌ها عملاً شیراز سومین شهری است که به جمع شهرهای دارای مترو می‌پیوندد، گفت: عملیات فاز نخست از خط یک تمام شده و پس از انجام تست‌های سرد و گرم لازم، عملیات بهره‌برداری آغاز می‌شود.
 
مدیرعامل قطار شهری شیراز همچنین گفت: با توجه به اینکه عملیات بتن‌ریزی در سه‌ سطح در یکی از ایستگاه‌های باقی‌مانده طی 5 ماه و با کار شبانه‌روزی تمام شده است، تا پیش از پایان سال، مسیر بلوار مدرس در امتداد خط یک قطار شهری شیراز نیز، بازگشایی می‌شود.
 
حاجی‌زمانی تصریح کرد: 23 میلیارد تومان برای آزادسازی 20 واگن موجود در گمرک بندرعباس نیاز بود که بخشی از آن تأمین و 5 واگن به شیراز منتقل شده و امیدواریم کار تأمین منابع و انتقال باقی‌مانده واگن‌ها نیز طی ماه‌های اول سال آینده انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این مبلغ شامل بخش‌های مختلفی است که بخشی از آن مابه‌التفاوت نرخ ارز، بخشی مبلغ بدهی به فروشنده و بخشی نیز هزینه‌ی گمرکی است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.