بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

تعویض ۶۰۰ شاخه ریل با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در راه آهن لرستان

در این راه آهن ظرف یک سال گذشته ۶۰۰ شاخه ریل با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان عوض شده است.

تعویض ۶۰۰ شاخه ریل با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در راه آهن لرستان
تین نیوز

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: در این راه آهن ظرف یک سال گذشته ۶۰۰ شاخه ریل با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان عوض شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمت رحمت نژاد در راستای تبیین عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در سه ساله دولت سیزدهم، بیان کرد: اداره کل راه آهن لرستان در مرکز محور ریلی جنوب واقع شده (از تهران  تا بندرامام خمینی) است و راه آهن لرستان در میان این محور و در منطقه ای سخت و صعب العبوری قرار دارد که از قلب زاگرس عبور می کند و راه آهن لرستان را به عنوان دانشگاه راه آهن کشور می شناسند.

وی با بیان اینکه راه آهن لرستان از یک ابنیه خاصی برخوردار است و یکی از مناطق استراتژیکی راه آهن کشور محسوب می شود، افزود: طول راه آهن لرستان ۱۵۶ کیلومتر است اما شاید به اندازه ۱۵۶۰ کیلومتر در بحث نگهدارب و  ایمن سازی زحمت و هزینه دارد.

مدیرکل راه آهن لرستان با بیان اینکه طی سه سال گذشته اتفاقات خوبی در راه آهن لرستان افتاد، گفت: رسالت راه آهن حمل بار و مسافر است، در این مدت در بحث تناژ بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، راه آهن لرستان ۴۰ درصد رشد داشته است و  در بحث حمل کالا نیز ۴۶ درصد رشد داشته ایم.

رحمت نژاد، افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز نسبت به سال ۹۹ نیز، ۷۳ درصد در بحث تناژ بارگیری و ۱۱۰ درصد در بحث حمل کالا(تن کیلومتر مبدا و مقصد) رشد داشته ایم.

وی گفت: در حوزه جابه جایی مسافر نیز در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، ۴۱ درصد رشد، در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳۴ درصد رشد و در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ نیز ۹ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل راه آهن لرستان بیان کرد: محور ریلی لرستان در مناطق کوهستانی قرار دارد، ایمنی در راه آهن استان یکی از مهم ترین مؤلفه های حمل و نقلی محسوب می شود، در این راه آهن ظرف یک سال گذشته ۶۰۰ شاخه ریل با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان عوض شده است.

رحمت نژاد افزود: همچنین هفت دستگاه سوزن بتنی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در راه آهن استان نصب شده، همچنین پنج هزار قطعه تراورس بتنی نیز در راه آهن استان تعویض شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.