◄ طرح استیضاح وزیر علوم کلید خورد
طرح استیضاح منصور غلامی، وزیر علوم به هیأت رئیسه مجلست تحویل داده شد. علیاصغر یوسفنژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس با اعلام این خبر گفت: بیش از ۶۰ نماینده طرح استیضاح وزیر علوم را تقدیم هیأت رئیسه کردند.

طرح استیضاح منصور غلامی، وزیر علوم به هیأت رئیسه مجلست تحویل داده شد. علیاصغر یوسفنژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس با اعلام این خبر گفت: بیش از ۶۰ نماینده طرح استیضاح وزیر علوم را تقدیم هیأت رئیسه کردند.
بهگزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، یوسفنژاد افزود: هیأت رئیسه مجلس این طرح را برای بررسی به کمیسیون آموزش ارجاع داده است.
محورهای استیضاح به شرح زیر است:
۱- عدم وجود برنامه و سیاستهای کلان پژوهشی و فناوری در چهارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و عدم اجرای پژوهشهای کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف
۲- عدم توجه به آموزشهای فنی و حرفهای و رشتههای مهارتی و عدم تعیین تکلیف حقالتدریسان فنی و حرفهای علیرغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه
۳- بیتوجهی به آموزش در دانشگاهها و عدم توسعه رشتههای میانرشتهای در دانشگاههای کشور و عدم بهروزرسانی رشتههای دانشگاهی
۴- نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمین و اجرای سلیقهای و عملکرد نامناسب شورای گسترش آموزش عالی دردادن مجوز رشته بهویژه به مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و عدم رعایت استاندارد در جذب هیأت علمی برای مؤسسات غیرانتفاعی و گسترش مقطع تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیأت علمی
۵- ضعف شدید مدیریتی و نظارتی وزیر در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاههای کشور
۶- نداشتن برنامه مناسب برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی علیرغم دراختیار داشتن زبدهترین متخصصین کشور
۷- تضعیف شدید دانشگاه پیام نور به بهانه آمایش سرزمین و منطقهای نمودن دانشگاه برخلاف نظر نمایندگان مجلس و عدم تعیین تکلیف اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور همانند دستیاران آموزشی، مشروط و پیمانی پس از گذشت ۱۰ سال و محدود کردن رشتههای تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه
۸- عدمحمایت از دانشجویان دوره دکتری و مشکلات شدید معیشتی و عدمحمایت مالی از پایاننامههای دکترا و عدم برخورد قاطع با موضوع مقاله پایاننامه و مدرک فروشی
۹- محور قرار دادن مقاله آی اس آی در ارتقای اعضای هیأت و تضعیف نقش پروژههای کاربردی و حل مسائل جامعه در ارتقاء اعضای هیأت علمی و نبود برنامه مدون برای رفع موانع ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه
۱۰- عدم پیگیری جدی برای جذب اعتبارات عمرانی، تجهیزات و پرداخت معوقات و دیون دانشگاههای کشور