◄ بهبود ترانزیت با ساخت آزادراه و تکمیل راهآهن چابهار-زاهدان
با موافقت کمیسیون ماده 23 برای تکمیل بزرگراه چابهار-زاهدان 200 میلیاردتومان اعتبار تخصیص یافت. علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس با اعلام این خبر افزود: امیدواریم با مشارکت دولت و بخشخصوصی این محور که مکمل توسعه و عملیاتی شدن بندر است توسعه یابد.
![بهبود ترانزیت با ساخت آزادراه و تکمیل راهآهن چابهار-زاهدان](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/7CReRbkQ6Jzf/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLFEjFBtH01aX/%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%85+%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C.jpg)
با موافقت کمیسیون ماده 23 برای تکمیل بزرگراه چابهار-زاهدان 200 میلیاردتومان اعتبار تخصیص یافت. علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس با اعلام این خبر افزود: امیدواریم با مشارکت دولت و بخشخصوصی این محور که مکمل توسعه و عملیاتی شدن بندر است توسعه یابد.
بهگزارش تیننیوز به نقل از ایرنا، یارمحمدی جمعهشب در همایش فرصتهای سرمایهگذاری سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: ساخت آزادراه و تکمیل راهآهن چابهار-زاهدان-مشهد سبب تسریع در توسعه حملونقل و ترانزیت کالا در چابهار میشود.
او افزود: «راه» یکی از مهمترین مؤلفههای توسعه هر منطقه است و بدون راه مناسب توسعه یک منطقه امکانپذیر نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی نیاز است به توسعه زیرساختهای پسکرانهای آن توجه ویژهای شود.
او بیان کرد: جادههای فعلی سیستان و بلوچستان مناسب برای تردد کامیون نیست و برای بهرهگیری از ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار باید جادههای منتهی به این بندر تبدیل به بزرگراه شوند.