بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

خلاصه اخبار مجلس، ۱۴مرداد؛ انتخاب ناظران مجلس در مجامع و شوراها

مشروح مهم ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) چهاردهم مرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می توانید در این گزارش بخوانید.

خلاصه اخبار مجلس، ۱۴مرداد؛ انتخاب ناظران مجلس در مجامع و شوراها
تین نیوز

مشروح مهم ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) چهاردهم مرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و انتخاب نمایندگان ناظر در برخی از مجامع و شوراها در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

پیش از آغاز جلسه علنی، رییس مجلس و تعدادی از نمایندگان در نشست  غیرعلنی  درباره موضوع ترور اسماعیل هنیه به ارائه توضیحاتی پرداختند و در این جلسه مطرح شد که تحقیقات همچنان ادامه دارد و موضوع به صورت کلی بحث شد.

علاوه بر موضوع ترور هنیه، در جلسه غیرعلنی درباره مسائل داخلی مجلس از جمله تسهیلات رفاهی به نمایندگان مواردی مطرح شد.

درابتدای جلسه علنی هم محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی خواستار واکنشی بازدارنده با حفظ منافع ملی برای خون خواهی در شأن این مهمان عزیز است و از هرگونه تصمیم گیری در خصوص زمان و چگونگی پاسخ به این تعرض حمایت کامل می کند. ایران اسلامی پس از انقلاب اسلامی روزی نبوده و ان شاالله نخواهد بود که تعرض به مرزهای خود را بی پاسخ بگذارد. نیروهای مقتدر نظامی ما با توکل بر خداوند و پشتوانه مردمی درسی تاریخی به دشمن تروریسم و حامی اصلی آن یعنی آمریکا خواهند داد.

پس از نطق رئیس مجلس، نمایندگان در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن  شهید اسماعیل هنیه  یک صدا فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

در جریان جلسه علنی امروز، نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و محمد موحد، نماینده کهگیلویه و بهمئی داوطلب  ریاست کمیسیون اصل نود  شدند و در نهایت نصرالله پژمانفر با ۱۵۶ رای از مجموع ۲۶۷ رای رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول شد.

نمایندگان همچنین در انتخابات های جداگانه ناظران مجلس در  ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ،   ناظران مجلس در  شورای حقوق و دستمزد، ناظر مجلس در  شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی، عضو  شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، ناظران مجلس در  شورای عالی بیمه، ناظران مجلس در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، ناظران مجلس در  هیئت عالی گزینش ،  ناظران مجلس در  شورای عالی مسکن ،  ناظران مجلس در  شورای عالی اقتصاد، ناظر در هیات  امنای موسسه آموزش و تحقیقاتی صنایع دفاعی،  ناظر مجلس در  شورای عالی شهرسازی و معماری ،   ناظر مجلس در  ستاد ملی گذر مرز به مرز، اعضای  هیات امنای صندوق توسعه ملی،   ناظران مجلس در شورای عالی بورس، ناظران مجلس در  مجمع عمومی بانک مرکزی، ناظر مجلس در  هیات نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار، ناظر در شورای عالی حفاظت محیط زیست، ناظران مجلس در  شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، ناظر مجلس در  شورای عالی آب ، ناظران مجلس در  هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور  را مشخص کردند.

در ادامه جلسه علنی امروز، با توجه به اینکه بعد از گذشت بیش از دو ماه از تشکیل مجلس دوازدهم، هنوز دو کمیسیون حقوقی و قضایی و فرهنگی به دلیل نرسیدن به حدنصاب تشکیل نشده است، نمایندگان ایراد شورای نگهبان در طرحی را رفع کردند که در آن سازوکاری برای تشکیل  کمیسیون های به حد نصاب نرسیده ، پیش بینی شده است.

بر این اساس، پس از تعیین کمیسیون های تخصصی مطابق فرایند مقرر در این قانون، چنانچه اعضای کمیسیون تخصصی به حداقل نصاب مذکور در این ماده نرسد، هیات مشترک متشکل از اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی و هیات رئیسه مجلس مکلف است ظرف حداکثر یک هفته پس از اجرای تبصره ۳ ماده ۳۷ این قانون حداقل اعضای آن کمیسیون را که نمی تواند کمتر از ۱۰ نفر باشد، برای یک بار در همان دوره تعیین کند.

امروز همچنین،  ۳۴ طرح  از جمله آن طرح های تبدیل نظام انتخاباتی اکثریتی به تناسبی در حوزه های انتخابیه چند نماینده ، تاسیس سازمان ملی اقامت و نظام انتخابات تناسبی استانی و شهرستانی اعلام وصول شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.